29-04-2004, 22:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2004, 22:25 PM ja muutjaks oli valdo.)
al Kirjutas:aeg: aasta 1976 (77-78?)
koht: uus Tartu Viljandi mnt, umbes Sangla soode-Emajõe vahel, kus ehitati uut teed.
autoks oli M408, mina enamvähem teadlikuna tagaistmel, uks lahti ei tulnud, mosse oli stangeni poris, tee-ehitus oli parajasti käimas ja soovitati kõigil sõita Pikassilla kaudu, aga üks inimene tahtis ikka otse
Sangla-Puhja põhjatuid soid/rabasid läbiv otsetee Viljandist Tartu ehitati Liivimaa Rüütelkonna ja kohalike mõisaomanike eestvõtmisel 1850. aasta paiku; enne seda käiski Tartu ja Viljandi vaheline liiklus Pikasilla kaudu. Tollal kasutatud tehnoloogia oli loomulikult haokubud/kaikad/latid alla ja kruus peale; hobuveokite jaoks liiatigi kvaliteetne ja hea (pidevalt veesolev puit ei mädane).
Aga 20. sajandil tulid teise kiiruse ja kaaluga vehiiklid, millede koormusele säärane soosild enam vastu ei pidanud ja lagunes... vajades 1970te teisel poolel kapitaalremonti, mille käigus teed ka muide laiendati/õgvendati. Aga ka tollane remont ei olnud kvaliteetne; igatahes ma mäletan sama lõiku 1995. aasta kevadel läbides totaallagunenuna (max kiirus 20 km/h) ning peaaegu läbimatuna, millele järgnes küll üsna pea korraliku teega asendamine.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18