19-08-2017, 00:20 AM
(18-08-2017, 23:09 PM)saim Kirjutas: Tere
Värskendaks vana teemat. Kas kellelgi on nüüd hiljuti ka usast toodud vanamasina tollimise teema läbitud ? Kuidas protsess kulges ? Kas taotlesid ka tollimaksu vabastust kollektsiooni eseme klausli alusel ? Ma täna põgusalt uurisin ja hakati kohe nõudma masina originaalsust nõutavaid dokumente ja anti paari seltsimehe numbrid. Nendega saan aga alles järgmise nädala alguses täpsemalt arutada, kuidas teha. Uudishimu ei lase muidugi olla ja tahaks varem teada, et kuidas ja mida ?
Kas on keegi ka kokku puutunud olukorraga, kus toll arvab, et masin on kallim, kui deklaratsioonis märgitud ?
Aitüma
Siim
Mis mõttes originaalsust tõendavaid dokumente ??? Su originaalsust tõestabki tehniline pass, et on tehase toode ja ei ole kloon,
Kollektsioneerida võib ka kloone, näiteks koleautosid Excalibur mis on meie noorpaaride lemmik pulmaautod paraku... no ei ole inimestel maitset, aga sa võid neid koguda. Ka tolliseaduse mõistes.
Sa pead tolli onudele üheselt selgitama, et saabuv auto on oluline osa sinu kollektsioonist, et seda ei kasutata tulevikus igapäevaselt tava kasutuse mõttes autona ja kogu moos. Soovitavalt võid tekitada dokumenti mis on välja antud "auto muuseumi" poolt kus on kirjas erapooletu eksperdi hinnang antud mobiili suhtes, et on toodetud selles ja selles tehases, näiteks 563 eksemplari roosat värvi eksemplari ja see roosa siin on sellest seeriast 65-es ning teadaolevalt on säilinud vaid 4 ja Deily News andmetel on Jay Leno hinnangul tegemist kõige revolutsioonilisema autoga us ja a autotööstuse ajaloos.
Siis tuleb üks onu teeb tähtsa näo pähe ja ...ja siis on see fifty-siksty situatsioon. Aga tollis töötavad täiesti normaalsed inimesed ja sa lihtsalt pead nendega veenvalt suhtlema.
Üldiselt tasub see pull ennast ära vaid kallimate autode puhul, sääst on 10 %. Kui läheb kummi venitamiseks siis maksad platsil vedelemise eest juurde. Guud Lakk !