29-08-2017, 22:14 PM
Tere.
Austatud kaasfoorumlane motamees.
Mu prantsuse keel on tõeliselt roostes, aga püüan mõne sõnaga vastata.
See minu poolt kirja pandud jutt põhines tüüpskeemidel ja oli suures lootuses, et targemad sõna võtaksid.
Mis ma oskan öelda - see pingemuundur on tõepoolest lineaarne stabilisaator. Järelikult ei toimu mingisugust sageduse muundamist ja kõik, ka kõige odavamad multimeetrid (testrid) peaksid õige näidu üles korjama.
Väga vabandan, kui ma nüüd midagi valesti kirjutan, endal sellist olukorda ei ole veel esinenud.
Kõigepealt ma saan aru, et tegemist on PINGEstabilisaatoriga. Nüüd ma küsikski, millise pingega laevad 12V laadijad akusid? Vastust ma ei oota, sest laadimispinge aja jooksul muutub. Aku hakkab täis saama ja laadimisvool läheneb nullile. Pinge sealjuures akuklemmidel tõuseb. Mida teeb aga see pingestabilisaator - tema püüab oma väljundis hoida ikka +-12V.
Kui palju on laadimispinge töötava mootoriga autol? 13.8V - 14,5V
Kui palju on laadimispinge tavalise akulaadijaga? Kindlasti rohkem, kui 12V.
Minu järeldus on selline, et pingestabilisaator, mis üritab hoida oma väljundklemmidel 12V, üritab sama pinget hoida ka tema külge ühendatud akul. Kui aku tühjeneb, siis teda laetakse pingega mitte rohkem kui 12V. See tähendab, et laadimisvool on suhteliselt väke - aku laadimiseks läheb ullult palju aega ja päris täis ta ei saagi.
Kui nüüd panna tester paralleelselt laetava akuga ja püüda sellest paremal otsas olevast potensiomeetrist pinget tõsta, äkki aitab.
Targemad, palun kommenteerige.
Nende transistoride lubatud maksimaalne voolutugevus on 15A. Rusikareegel on selline, et tegelikult ei soovitata kasutada rohkem, kui 2/3 - see tähendab kolme sellise transistori korral 30A.
Kole segane jutt sai küll, aga mina ajaksin sellist rida.
Edu!
Austatud kaasfoorumlane motamees.
Mu prantsuse keel on tõeliselt roostes, aga püüan mõne sõnaga vastata.
See minu poolt kirja pandud jutt põhines tüüpskeemidel ja oli suures lootuses, et targemad sõna võtaksid.
Mis ma oskan öelda - see pingemuundur on tõepoolest lineaarne stabilisaator. Järelikult ei toimu mingisugust sageduse muundamist ja kõik, ka kõige odavamad multimeetrid (testrid) peaksid õige näidu üles korjama.
Väga vabandan, kui ma nüüd midagi valesti kirjutan, endal sellist olukorda ei ole veel esinenud.
Kõigepealt ma saan aru, et tegemist on PINGEstabilisaatoriga. Nüüd ma küsikski, millise pingega laevad 12V laadijad akusid? Vastust ma ei oota, sest laadimispinge aja jooksul muutub. Aku hakkab täis saama ja laadimisvool läheneb nullile. Pinge sealjuures akuklemmidel tõuseb. Mida teeb aga see pingestabilisaator - tema püüab oma väljundis hoida ikka +-12V.
Kui palju on laadimispinge töötava mootoriga autol? 13.8V - 14,5V
Kui palju on laadimispinge tavalise akulaadijaga? Kindlasti rohkem, kui 12V.
Minu järeldus on selline, et pingestabilisaator, mis üritab hoida oma väljundklemmidel 12V, üritab sama pinget hoida ka tema külge ühendatud akul. Kui aku tühjeneb, siis teda laetakse pingega mitte rohkem kui 12V. See tähendab, et laadimisvool on suhteliselt väke - aku laadimiseks läheb ullult palju aega ja päris täis ta ei saagi.
Kui nüüd panna tester paralleelselt laetava akuga ja püüda sellest paremal otsas olevast potensiomeetrist pinget tõsta, äkki aitab.
Targemad, palun kommenteerige.
Nende transistoride lubatud maksimaalne voolutugevus on 15A. Rusikareegel on selline, et tegelikult ei soovitata kasutada rohkem, kui 2/3 - see tähendab kolme sellise transistori korral 30A.
Kole segane jutt sai küll, aga mina ajaksin sellist rida.
Edu!