14-09-2017, 09:50 AM
Kõik Eesti seadus andlused saavad alguse euroliidu määrustest.
Seaduse silmis on pisimopeed kahe või enam rattaline sõiduriist mille võimus on kuni 1Kw ja max kiirus 25km/h
(Pisi)mopeedi voldik nii on selles kirjas. Seega võib olla ka mopeed auto vabalt pisimopeed olla kui valmistaja kiirus on 25km/h (olgu tänatud et neid liikluses pole). Ühtpidi peaksid teised liiklejad selliste sõidukitega arvestama sest need on ka liiklus reeglistiku järgi samasugused liiklejad nagu kõik teised aga samas ütleb teine liiklus seaduse punkt et sa ei tohi takistada teisi liiklejaid. Pisimopeediga liigeldes peaks sellega arvestama.
Mopeedi valmistaja kiirus peab olema 45km/h ,paljud sellised sõidukid aga on suutelised kiiremini liiklema ja peaksid kuuluma hoopis kergmootorratta klassi(Eestis pole vist selliseid liikureid registreeritud). Liiklusjärelvalvele on asi lihtsaks tehtud registreerimis tunnistusel on kirjas suurim lubatud kiirus 45km/h, sõidad radarisse kiiremini saad kiiruse ületuse eest trahvi.
Küsimus on pigem selles kui valmistad ise pisimopeedi, siis sina oled valmistaja ja kinnitad sõiduki vastavust nõuetele või on see vaja kusagil veel kinnitada?
Samas kui masin sõidab kiiremini kui 25km/h siis pole ta ju enam pisimopeed.
Kui kasutada pisimopeedil tuntud D mootoreid mis ametlikult on jalgratta abimootorid suurima kiirusega 40km/h (välja loetav tehase manuaalist)
Hiina "võrri"motoriga on lihtsam nendel puudub kindel klasifikatsioon( andmed raskemini kontrollitavad)
Pisimopeed on selline "vanainimese" liikur kellel on vaja jõuda punktist A punkti B, jalad hästi ei kanna ja ka reageerims aeg pole enam see kui noortel.
Tegelikult on kõigil koht päikese all.
Seaduse silmis on pisimopeed kahe või enam rattaline sõiduriist mille võimus on kuni 1Kw ja max kiirus 25km/h
(Pisi)mopeedi voldik nii on selles kirjas. Seega võib olla ka mopeed auto vabalt pisimopeed olla kui valmistaja kiirus on 25km/h (olgu tänatud et neid liikluses pole). Ühtpidi peaksid teised liiklejad selliste sõidukitega arvestama sest need on ka liiklus reeglistiku järgi samasugused liiklejad nagu kõik teised aga samas ütleb teine liiklus seaduse punkt et sa ei tohi takistada teisi liiklejaid. Pisimopeediga liigeldes peaks sellega arvestama.
Mopeedi valmistaja kiirus peab olema 45km/h ,paljud sellised sõidukid aga on suutelised kiiremini liiklema ja peaksid kuuluma hoopis kergmootorratta klassi(Eestis pole vist selliseid liikureid registreeritud). Liiklusjärelvalvele on asi lihtsaks tehtud registreerimis tunnistusel on kirjas suurim lubatud kiirus 45km/h, sõidad radarisse kiiremini saad kiiruse ületuse eest trahvi.
Küsimus on pigem selles kui valmistad ise pisimopeedi, siis sina oled valmistaja ja kinnitad sõiduki vastavust nõuetele või on see vaja kusagil veel kinnitada?
Samas kui masin sõidab kiiremini kui 25km/h siis pole ta ju enam pisimopeed.
Kui kasutada pisimopeedil tuntud D mootoreid mis ametlikult on jalgratta abimootorid suurima kiirusega 40km/h (välja loetav tehase manuaalist)
Hiina "võrri"motoriga on lihtsam nendel puudub kindel klasifikatsioon( andmed raskemini kontrollitavad)
Pisimopeed on selline "vanainimese" liikur kellel on vaja jõuda punktist A punkti B, jalad hästi ei kanna ja ka reageerims aeg pole enam see kui noortel.
Tegelikult on kõigil koht päikese all.