19-09-2017, 16:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-09-2017, 16:58 PM ja muutjaks oli zazik.)
(19-09-2017, 16:25 PM)umm Kirjutas: Tunnistagem. Kõik ei ela Tallinna liikluskeerises ja üpris paljud ei juhtu sinna ka enamus oma elust.. Ja täpselt nii ongi kõik asjad täpselt nii kus mättaotsast just seda vaatad. Mina näen nii, sina teisiti ja kolmas, kes teenib selle pealt, näeb kolmandalt poolt. See kes on hoolikas ja korralik ei pruugi olla autojuhtimise algustundidel mõnes asjas kõva käsi kuid need kes liikluses "idiooti panevad" on pigem platsil ja eksamil kiirelt läbivad tegelased. Mina näen, et eksami ülesehitus (oma kordade arvu taga ajades) on puhtalt teenimispõhiseks kujundatud. Sama ka sundkoolituse nõue. Isegi neilt kooritakse kes on rool peos sündinud ja titestpeale seda ka keeranud. Võtame siia teemasse mopeedautod. Kas on nende lubadeta juhid nüüd nii katastroofilised kuna nad ei ole teinud platsivigureid ja eksamit liikluskeerises?
Nõustun selle osaga, et koolitus ei ole pädev. Koolitamisel läheb 99% aurust sellele, et õpilane õpiks eksamit sooritama, mitte reaalsetes ohusituatsioonides toime tulema.
Selliseid, kes "ei ela liikluskeerises" kohtab meie teedel kahjuks ka igapäevaselt. Erinevas vanuses ja valdavalt (aga mitte alati) õrnema soo esindajad. Minu meelest ei ole nad vähem ohtlikud liiklejad kui igasugused eluperemehed. Liikluses on ka saamatus lubamatu. Võtame kasvõi kurikuulsa subariku.
Iseõppimisega tänapäevaliikluses ei saa mitte kuidagi nõustuda. Ise õppides võib (aga ei pruugi) jõuda auto kontrollimise oskuseni, kuid ise liiklema suudaksid õppida vähesed. Ei ütle autojuhid asjata, et neid "rool peos sündinud" tegelasi on kõige keerulisem liiklema (eksamit sooritama) õpetada.
Auto juhtimine koosneb ju mitmest komponendist. Olulisemateks nendest on esiteks Reeglite järgi liiklemine ning teiseks auto kontrollimine ohuolukordades. Esimest saab eksamiga kontrollida, teist ei saa. Selleks, et natukenegi seda teist poolt ka arendada, ongi muudetud meil kohustuslikuks pimeda- ja libedakoolitused, millest jääb küll reaalsuses väheks.
Mõni mees võib küll rusikaga vastu rinda taguda kui kõva iseõppija ja sõidumees ta on, aga massihävitusrelvadega liikumise süsteemis võiks siiski olla mingigi kontroll. Üldiselt sõiduõpetajad (autokoolid) liiga "tooreid" patsiente eksamile ka ei luba, selles mõttes topeltkontroll toimub.
Minu meelest lahendaks suure osa meie liiklusprobleemidest kaskokindlustuse keelustamine ja/või kohustuslikule täiendkoolitusele suunamine peale teatud liiki liiklusõnnetuse põhjustamist.