29-10-2017, 23:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-10-2017, 23:44 PM ja muutjaks oli woltz.)
(28-10-2017, 13:04 PM)Walter Kirjutas:Vaatasin seda skeemi tükk aega, enne kui aru sain. Jalgratta pedaalile mõjuvat oleks palju lihtsam mõista kui see roheline jõuvektor seisaks paigal (pedaal) , sinine(pedaalitelg) ja punane(vänt) pöörleksid.(28-10-2017, 10:56 AM)woltz Kirjutas: Panen oma nägemuse asjast, võibolla sain asjast valesti aru, eks siis targemad seletavad asja ära.Ei vasta tõele. Poldi (pedaali telg) välismõõt on sama kui mutri (vända ava) sisemõõt - ehk tavaline ava-võll koost. Keere on seal selleks et see koost koos püsiks ning ekspluatatsiooni käigus oleks lahti võetav, teoreetiliselt püsiks see koost koos ka ilma keermeta (näit. piisava pinguga istu puhul). Eks see keere kipub lahti tulema seetõttu et liide on lõtkuga ning lahtikeerdumine on pedaali ringliikumise toimel läbi laagrite pedaali teljele mõjuv vastureaktsioon e. toimub see mis ülalkirjeldet lingil viidatud.
Polt(pedaal) on alati väiksema läbimõõduga kui mutter(vänt). Väiksema läbimõõduga ese peab sama maapikkuse juures rohkem ringe tegema.