25-11-2017, 10:38 AM
(25-11-2017, 09:57 AM)zurik Kirjutas:(25-11-2017, 01:41 AM)zazik Kirjutas:(25-11-2017, 01:22 AM)olli Kirjutas: Palju sellisele aparaadile haagist ette on nähtud? Kümme tonni? Kakskümmend? Ja kui kiiresti sellise koormaga liigub? Noh, just selles osas et kas kannatab rakendada ka teetööde juures.
Esialgne põhimudel pidi olema T150(ilma K-ta), ehk kiirekäiguline roomiktraktor suurtükkide veoks kuid sellel olid tasakaaluprobleemid. Tootmine jäi väga väheseks.
Ratastega versioon oli samuti algselt militaarse otstarbega kiire transporditraktor, kui mälu ei peta siis 50km/h ja 25t. veovõimega.
Kuna militaarses maailmas kukkus läbi, siis läks põllumajandusse ja reaalsed näitajad on sellevõrra kehvemad.
PS: puhtalt mälu järgi paugutasin, võisin numbritega nihu minna veidi.
Jah, uurisin natuke maanteeametist ja selle haagise asjaga on vist nii nagu alati. Mida maanteeamet just parasjagu välja on loosinud. Leidsin kolme traktori andmed kahel on haagise suurim lubatud mass 16 tonni kopikatega ja ühel 24 tonni kopikateka.Kõikide mark oli T 150 k. Mis puutub kiirusepiirangusse siis selleks on märgitud kõigil 30 km/h.
Sirvisin huvi pärast praegu nö T-seeria(150 ja sõsarad) venekeelset raamatut. 157 ja 158 ette nähtud haagisele kuni 20 tonni massiga. 150K kohta numbrid puuduvad.
Samas kummitab mälus et enda kunagisel 91 aasta väljalaske töömasinal oli registri tunnistusel 22 tonni haagise mass.
Tehase kiirus ongi ca 30 max. Saab kastis hammakate vahetusega tõsta ca 42 -45-ni, aga siis tekib töökäigu ja transportkäigu vahele pisut suur vahe ja näiteks lumesahatööd kiire kastiga masinaga transportkäiguga eriti mugav teha pole.
Jõuvõtuvõll on ühe kiirusega, kiiruse vahetamiseks tuleb tagumine reduktor maha võtta ja sees hammakad vahetada.
Aga väliselt tundub suht sile ja komplektne aparaat olema. Ootame edasisi arenguid.
Omal ajal sai enda massinat kõvasti tjuunitud tollal kättesaadavate vahenditega, osa ideid jäi tollal realiseerimatta.