21-12-2017, 17:31 PM
(21-12-2017, 15:30 PM)mossepower Kirjutas:Jah, muidugi oli ka mootori nr. ja seda kontrolliti ka, kuid ainult eraautode puhul. Ülevaatus algas alati numbrite kontrollimisega. Mäletan, et firma autod aeti ülevaatuseks platsi peal ritta ja nende numbreid ei kontrollinud keegi. Neil, eriti Gaz 51-d ja 52-d, vahetati mootoreid alalõpmata, jälle uus kapitali oma peale. Kas neid ka kuhugi kirja pandi. Tegelikult oli Nõuka passis isegi vastavad lehed olemas, kuhu sai vahetatud agregaate sisse märkida. Kuigi sai ka ise kunagi autojuhi ametid peetud, siis mitte ei tule meelde, et firma auto pass oleks sõites kaasas olnud. Vist oli ainult teekonna leht. Parandage, kui valesti sai.(21-12-2017, 13:48 PM)Formika Kirjutas: ...Nõuka ajal oli passis alati kaks numbrit. Kere ja šassii oma. Kere numbrit kontrolliti...Lisaks oli ka kolmas number-mootorinumber, mida ka kontrolliti. Üks elupõline Gaz-21 omanik rääkis mulle kuidas ta veneajal oli saanud althõlma tutika 21 mootoriploki ning uue mootori selle peale üles ehitanud. Tehnoülevaatusel tekkis aga probleem, et mootoril number puudub ning sooviti mootoriploki ostudokumente nähta. Kuna neid muidugi polnud siis ähvardati vist kogu mootor konfiskeerida tundmatu päritolu tõttu. Nii hulluks asi siiski ei läinud ning lasti dokumentideta mootoriga minema. Kodus ladus originaalploki peale mootori ümber ning niimoodi jäigi. Antud asi tuli teemaks kuna see ainult mõned kilomeetrid sõitnud numbriteta plokk vedeles tänapäevani garaažis Volga kõrval.