12-05-2004, 22:01 PM
Kahtlen, kas auto piirituseküttele üleviimine niisama lihtne on? Suured kogemused sel alal on Brasiilias. 70-ndatel, kui naftahinnad olid kõrged, alustati seal ulatuslikku piirituseprogrammi, töötati välja piiritusel toimivad mootorid ja lisati ka bensiini sisse piiritust. Puhta piiritusega töötav mootor külmaga ei käivitu (vist oli piiriks +5), Brasiilias muidugi sellega probleemi pole. Mootorid vajasid ümberehitust, näiteks Brasiilia VW mootor 1983: töömaht 1588 ccm, bensiiniga surveaste 8.3, võimsus 73 hj, piiritusega surveaste 12, võimsus 82 hj. Piiritusega kipub mootor roostetama, seetõttu asendati roostet katrtvad detailid roostevabadega. Võib-olla on vana Ford tõesti nõus ka lauaviinaga töötama, kuigi see peaks veel eriti roostet soosima.
Tuli meelde, et mõned aastad tagasi oli ka üks Eesti firma müünud piirituslisandiga bensiini. Hiljem pole sellest midagi kuulda olnud. Ehk teab keegi, mis sellest sai.
Tuli meelde, et mõned aastad tagasi oli ka üks Eesti firma müünud piirituslisandiga bensiini. Hiljem pole sellest midagi kuulda olnud. Ehk teab keegi, mis sellest sai.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.