14-05-2004, 10:40 AM
Omadest kogemustest pean tõdema, et nõukogude tehnika puhul ei ole poltide kinnitõmbamise momentide järgimisest kasu. Enda Volga mootori puhul tuli läheneda igale poldile individuaalselt. Peamine tingimus on, et kasutataks ainult inimese normaalset jõudu. Vähemalt plokikaas ei jäänud küll tihedaks, kui kõiki polte ainult skaala järgi pingutasin. Kolinad ja vibratsioon tekivad enamasti erineva kaaluga detailidest, Volga kolvid on üsna juhusliku materjali hulgaga valatud, need võiks üle kaaluda. Samuti tekivad kolinad kõikvõimalikest hoorataste, kardaanide ja piduritrumlite viskamisest.
Ise olen oma Gaz 22 peal kõiksugu käigukaste ja mootoreid üle elanud ja jõudnud ringiga originaali juurde tagasi, kõige parem, ökonoomsem, vaiksem ja stiilsem. Tagasild on küll kiirem Gaz 3102 oma, mis tähendab seda, et maanteel lasen ikka sajaga. Rehvid on ka kõrged 7,00X15. Kokkuvõttes tähendab see seda, et aeglaselt on keeruline sõita ja startides peab lihtsalt rohkem gaasi andma, maanteel on jälle ökonoomsem (13l/100km). Loomulikult kasutan 95 oktaanilist bensiini ja ei kavatse kunagi sinna muud odavamat solki valada, selleks ei ole vaja midagi muuta, peale süüte reguleerimise. (IFFAR on siingi foorumis pidanud pikki loenguid bensiinide oktaanarvudest ja nende tähendustest).
Kui Su teine auto on Jaguar, siis sulle lihtsalt tundub, et Volga mootor koliseb ja sõidab aeglaselt, kõik sõltub taustsüsteemidest. Kuna talviti sõidan vägagi korraliku Volvoga, siis kevadeti Volgasse ümber kolides tunduvad olevat ka kohutavad kolinad ja roolilõtkud jne, mõne nädalaga tundub juba päris hea olevat ja nii igal aastal. Suviti kasutan Volgat igapäevaselt, mahub palju asju peale, pikematel sõitudel saab korralikult magada ja lastel on lõbus.
Jõudu ja edu ja palju õnne korraliku rooli olemasolu puhul!
Ise olen oma Gaz 22 peal kõiksugu käigukaste ja mootoreid üle elanud ja jõudnud ringiga originaali juurde tagasi, kõige parem, ökonoomsem, vaiksem ja stiilsem. Tagasild on küll kiirem Gaz 3102 oma, mis tähendab seda, et maanteel lasen ikka sajaga. Rehvid on ka kõrged 7,00X15. Kokkuvõttes tähendab see seda, et aeglaselt on keeruline sõita ja startides peab lihtsalt rohkem gaasi andma, maanteel on jälle ökonoomsem (13l/100km). Loomulikult kasutan 95 oktaanilist bensiini ja ei kavatse kunagi sinna muud odavamat solki valada, selleks ei ole vaja midagi muuta, peale süüte reguleerimise. (IFFAR on siingi foorumis pidanud pikki loenguid bensiinide oktaanarvudest ja nende tähendustest).
Kui Su teine auto on Jaguar, siis sulle lihtsalt tundub, et Volga mootor koliseb ja sõidab aeglaselt, kõik sõltub taustsüsteemidest. Kuna talviti sõidan vägagi korraliku Volvoga, siis kevadeti Volgasse ümber kolides tunduvad olevat ka kohutavad kolinad ja roolilõtkud jne, mõne nädalaga tundub juba päris hea olevat ja nii igal aastal. Suviti kasutan Volgat igapäevaselt, mahub palju asju peale, pikematel sõitudel saab korralikult magada ja lastel on lõbus.
Jõudu ja edu ja palju õnne korraliku rooli olemasolu puhul!
Tõnu Piibur
5116265