01-02-2018, 13:42 PM
(01-02-2018, 12:38 PM)pkmp Kirjutas: Mida vingemate lisadega auto, seda suuremal kiirusel ja kõvem pauk tuleb.
See on nagu 4x4, mida vingem ronija, seda hullemasse kohta kinni jääd.
Nii on.

Lisaks: enne käestminekut libedal viskab auto püsikiirusehoidja maha. Ning minu käest läbi käinud autodel (tükki paarkümmend, erinevad tootjad) käib see kiiremini, kui mina suudan tunnetada. No see muidugi ei ole mingi näitaja, pesnionieelik, nagu ma olen.

Samas manuaalkasti ja diiselmootoriga autol võib järgnev tugev mootorpidurdus elu huvitavaks teha küll. Stabiilsuskontroll reeglina ei oska säärases olukorras midagi teha ja tulemuse määrab füüsika, kui juht vaid kohatäiteks istmel lösutab.
Amüsantse nüansina - tulin eelmisel kolmapäeval, kui Ardus üks ülijuhtiv bussijuht otsustas peatumiseks kasutada veoautot, sama rada pidi. Oli nii libe, et pidevalt loopis püsikiirusehoidjat maha - küll kaapsas ülivõimekas 1,4 turbobensukas veoratast ring, küll lükkas tuul väikemahtuniversaali pära kõrvale. Tulemus igal juhul sama: püsikiirus maha ja mootorpidurdus. Paar korda oli päris huvitav, kui kurvis maha viskas ja mainitud 1,4 läbi tavapärase hüdromuhviga automaatkasti rattaid lohistama hakkas. Päris kiireks läks gaasipedaali õige asendi leidmisega

Ühesõnaga: saatanast on need ja õige mees lülitab kõik abilised välja.
