01-02-2018, 14:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2018, 14:48 PM ja muutjaks oli mossepower.)
Stabiilsuskontroll (ESP) minu iskikliku kogemuse põhjal aitab linnasõidus libedaga rehvi naelade säilimisele märkimisväärselt kaasa.
Lumesopase/jäise ilmaga kohaltvõtul ikka vahel on ratas vaheldumisi libedal ja siis kohe asfaldil. Nii käib ratas libedal osal ringi ja siis asfaldile sattudes tekib kohe hetkest tuntav pidamine. ESP aga ei lase ratast niimoodi ringi käia.
Pärast esimest talve ESP-ga imestasin, et vedava silla ratastel kõik naelad alles, samas kui eelneva kogemuse põhjal ilma ESP-ta autodega olid pärast hooaega ikka silmnähtavalt mõned naelad puudu.
Samas kui sõidu ajal mõni ratas libisema hakkab, siis võtab mootori jõu maha kuni kõik rattad jälle sama kiirusega pöörlevad. Seega tavakasutaja jaoks täiesti see sama tegevus, mida ka autokoolis õpetatakse auto libisema hakkamise korral.
Kui aga on soovi libisemist ise kontrollida vastavalt gaasi andes/käsipidurdades, siis see ei ole võimalik kui ESP töötab. Autokooli libedakoolitusel oli õpetajaga sellest juttu ning tema suhtumine oli, et kui oled oma autoga libedasõitu (nt. jäärajal) palju harjutanud ning tead tunnetust, siis on gaasi ja piduriga libiseva auto kontrollimine täitsa ok.
Aga üldjuhul siiski keskmine autojuht jäärada ei sõida ning libedaga autotunnetus puudub/on ebapiisav ning siis on kõige õigem gaas maha lasta ning saavutada õnne korral taas juhitavus kõigi rataste samal kiirusel pöörlemisega. Ja seda ka ESP koostöös ABS-iga teeb juhi eest kui viimane ootamatu libedusega pabinasse/teadmatusse satub ning nt. mõeldamatult pedaale peaks talluma hakkama.
Nii et minu arvates kokkuvõttes tegu ikka hea asjaga. Ja need, kellele meeldib pidavuse piiril sõita saavad ju ESP välja lülitada ning edukalt piiri peal "driftida" kui soovi on.
Ja püsikiiruse hoidja lülitab vähemalt minu auto automaatselt välja kui libisemine korral kui ESP tööle hakkab. Nii et seal ka mingit "ohtu" väga ei näe.
Kokkupõrke vältijate ja vahehoidjatega kogemus puudub, aga hea meelega prooviks ära.
Lumesopase/jäise ilmaga kohaltvõtul ikka vahel on ratas vaheldumisi libedal ja siis kohe asfaldil. Nii käib ratas libedal osal ringi ja siis asfaldile sattudes tekib kohe hetkest tuntav pidamine. ESP aga ei lase ratast niimoodi ringi käia.
Pärast esimest talve ESP-ga imestasin, et vedava silla ratastel kõik naelad alles, samas kui eelneva kogemuse põhjal ilma ESP-ta autodega olid pärast hooaega ikka silmnähtavalt mõned naelad puudu.
Samas kui sõidu ajal mõni ratas libisema hakkab, siis võtab mootori jõu maha kuni kõik rattad jälle sama kiirusega pöörlevad. Seega tavakasutaja jaoks täiesti see sama tegevus, mida ka autokoolis õpetatakse auto libisema hakkamise korral.
Kui aga on soovi libisemist ise kontrollida vastavalt gaasi andes/käsipidurdades, siis see ei ole võimalik kui ESP töötab. Autokooli libedakoolitusel oli õpetajaga sellest juttu ning tema suhtumine oli, et kui oled oma autoga libedasõitu (nt. jäärajal) palju harjutanud ning tead tunnetust, siis on gaasi ja piduriga libiseva auto kontrollimine täitsa ok.
Aga üldjuhul siiski keskmine autojuht jäärada ei sõida ning libedaga autotunnetus puudub/on ebapiisav ning siis on kõige õigem gaas maha lasta ning saavutada õnne korral taas juhitavus kõigi rataste samal kiirusel pöörlemisega. Ja seda ka ESP koostöös ABS-iga teeb juhi eest kui viimane ootamatu libedusega pabinasse/teadmatusse satub ning nt. mõeldamatult pedaale peaks talluma hakkama.
Nii et minu arvates kokkuvõttes tegu ikka hea asjaga. Ja need, kellele meeldib pidavuse piiril sõita saavad ju ESP välja lülitada ning edukalt piiri peal "driftida" kui soovi on.
Ja püsikiiruse hoidja lülitab vähemalt minu auto automaatselt välja kui libisemine korral kui ESP tööle hakkab. Nii et seal ka mingit "ohtu" väga ei näe.
Kokkupõrke vältijate ja vahehoidjatega kogemus puudub, aga hea meelega prooviks ära.