02-02-2018, 00:28 AM
(01-02-2018, 23:46 PM)PlyVal64 Kirjutas: [quote pid='443532' dateline='1517504783']Aastal 2018 on sõnakõlksust "auto kaotsas juhitavuse" saanud reaalsus! Täna ei kaota enam juht suunda, kaotab auto! Näiteks laubaka algse tekke ajahetk: tahad kraavi keerata aga auto ei lase! Ja ei lasegi, hoiab oma sõidujoont... Teine asi, kui auto läks natuke libisemisse ENNE kurvi ja auto mõtleb, et peab OTSESUUNAS liikumise tagama aga juht tahab keerata. Klassikaline "kontraga kurvi" juhus... Pimedas väga lihtne tekkima, kus tuleb autot SUNDIDA kurvi läbima. Jah, seda võib lugeda juhi veaks ja teeoludele mittevastavaks kiiruseks - nõus! Aga see on reaalsus.
Kõik õige aga see liiga tark auto ju EI TEA, kuhu SINA minna tahad!!!
[/quote]
Kindel see, et "automoto" foorumi tegelased, kes reeglina ka teavad mis karul kõhus. on ilmselt keskmisest paremad autojuhid. Enamus sai oma esimesed triibulised autoga millel praktiliselt puudusid pidurid. Piduri võim, rooli võim ja abs olid ainult arusaamatud terminid soome autoajakirjas. Sealt tuli ka sõidukool.
Täna on need lisad timmitud "perekooli" foorumi keskmise autokasutaja tarbeks. Kahjuks. Olen märganud, et enamasti on ABS ja kogu see muu mudru timmitud, nii et auto paanika pidurdusel liigub otse ja prioriteediks on seatud aeglustus. Olenemata kuhu juht keerab. Ja see on nii erinevalt autopõhine olenevalt autost. Samas saab neid sisteeme ka timmida nii, et prioriteet oleks mitte aeglustus vaid juhitavus, mis reeglina päästab päeva.