08-03-2018, 12:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2018, 12:11 PM ja muutjaks oli stihl.)
(07-03-2018, 16:29 PM)Marko Kirjutas: Sa väidad ju praegu, et tsentreeriv ava ei tsentreeri mõmmigi....
See ikka vastuargument vaherõnga vajadusele
Ei.
See see point oligi, et tasakaalu pingi koonuse loksumine oma võlli peal on isegi uuel pingil mingi maa, nooütleme 0,2mm kindlasti ja juba see PISIKE loks tekitab tasakaalu kadumise. Mingi 5g on kindlasti kaalust väljas, kui edasi ratast keerata ja uuesti kinnitada.
Aga sul võib isegi kaks paremat kätte ja kaks paremat jalga olla, nagu ämblikul, aga silmaga eksid see 0,2mm enamus juhtudest. Tsentrirõngas hoolitseb vähemalt selle eest, et sa üle selle 0,2mm ei eksiks, 5g ebatasakaalu pole veel väga tunda.
Leidsin ka päris pulli pildi, mis iseloomustab velge ILMA tsentrirõngata ja teisena velge KOOS tsentrirõngaga:
![[Pilt: sovitevsilman.jpg]](http://www.soviterenkaat.fi/images/Kuvat/Sivuston_kuvat/sovitevsilman.jpg)
See peaks siis peegeldama p.setunnet, mis tekib vastava paigaldusega veljega sõites.
Need vanemad autod, millel olid poltidega tsentreeritavad veljed, neil oli poltide ringi läbimõõt vähe suurem, kui tänapäeva autodel, ka siit läbi jooksnud Kuplal oli ju 130mm ja LT-del osadel üldse 160. Samamoodi rekkadel.
Mis kärudesse puutub, siis keegi ilmselt pole oma haagise peal 80-100km/h sõitnud, et täpselt teaks, kuidas ta väriseb või ei värise. (Kui just elamuhaagis pole ja end laua all politsei eest ei varja...)
Rattalaagrid ja -rummud on neil küll üsna tihti vahetatav kuluosa. Isegi amordid.
Mis sellesse puutub, et kas see õrn plastrõngas talub auto massi - loomulikult mitte. Seda talub velje ja rummu/või piduriketta vaheline hõõrdejõud, sest velg on ju kõvasti alla keeratud. Igal autol pole plokikaane poldi pingutuski nii kõva, kui on velgedel.
Aga ringrajameestel, kes aftermarket rataste ja plastrõngastega oma pidurid punaseks ajavad, on seda plasti sulamist isegi ette tulnud. Ja ratas kas viskama hakanud või vahetusel kinni jäänud.
Sestap ka need panevad ikka enamuses alumiiniumrõngastega.
Järrgmine teema on õlivahetusel uue õlipunni kasutamine või miinimum, uue seibi kasutamine.
Minuarust värskemate diisel VAG-ide karteripõhjad on juba tehasest nii tehtud, et ei vana, ega uus seib pidama ei jää; uus punn koos seibiga tuleb panna. Samuti bensukad igasugused 4,0tfsi, 3,2Fsi, 3,0tfsi-d jne jne.
.