06-04-2018, 21:06 PM
laadimispinge sain "peaaegu korda" (13+V) teise generaatorikomplektiga.
aga nüüd tekkis suurem laadimisprobleem, mis on äkki algse probleemi (mis päris lahendatud ei saanud) kulminatsioon:
- laadimine kadus 2 korda ära
- vahetasin generaatori (algne "pigem <13V") komplekt läks tagasi
- laadimist pole
mõõtsin ergutusvoolu ja mängisin sellega:
- kui masin käib akult ilma laadimiseta (pardapinge <12V) on seal peal pea 15V. Ning see on päris-pinge, mis paneb läbi esitulepirni akuplussi ühendades pirni kergelt hõõguma
- kui annan ergutuse otse akult, tekib laadimine ja pinge läheb ca 12,2V peale. Generaator hakkas mõne minuti pärast häälitsema ja rootor oli sõrme jaoks kuumavõitu
kust (ergutus-)viga otsida? Ergutus-skeemis peab ilmselt midagi keerukamat olema (miski, mis ALALISpinget kordistada suudab...), et seal 15V "päris-pinget" (mis kontroll-lampi põletab) tekkida saaks?
asun skeeme otsima, aga kardan, et reaalsuses on mul neist vähe abi. Seda enam, et autoelektriskeeme ma tõttöelda suurt ei mõista
võimalik, et laadimisprobleem on sidus kütusepumba toite kadumisega ca 2 nädalat tagasi - kadus lihtsalt ära. Jäi kadunuks ka teise (töötavalt masinalt laenatud) releega ning kaitsmekarbi pumba kaitsmel (mis peaks ju skeemis vahetult enne pumpa olema?) oli toide peal. Lahendasin selle probleemi ajutise uue juhtmega kaitsme ja pumba vahel.
aga nüüd tekkis suurem laadimisprobleem, mis on äkki algse probleemi (mis päris lahendatud ei saanud) kulminatsioon:
- laadimine kadus 2 korda ära
- vahetasin generaatori (algne "pigem <13V") komplekt läks tagasi
- laadimist pole
mõõtsin ergutusvoolu ja mängisin sellega:
- kui masin käib akult ilma laadimiseta (pardapinge <12V) on seal peal pea 15V. Ning see on päris-pinge, mis paneb läbi esitulepirni akuplussi ühendades pirni kergelt hõõguma
- kui annan ergutuse otse akult, tekib laadimine ja pinge läheb ca 12,2V peale. Generaator hakkas mõne minuti pärast häälitsema ja rootor oli sõrme jaoks kuumavõitu
kust (ergutus-)viga otsida? Ergutus-skeemis peab ilmselt midagi keerukamat olema (miski, mis ALALISpinget kordistada suudab...), et seal 15V "päris-pinget" (mis kontroll-lampi põletab) tekkida saaks?
asun skeeme otsima, aga kardan, et reaalsuses on mul neist vähe abi. Seda enam, et autoelektriskeeme ma tõttöelda suurt ei mõista

võimalik, et laadimisprobleem on sidus kütusepumba toite kadumisega ca 2 nädalat tagasi - kadus lihtsalt ära. Jäi kadunuks ka teise (töötavalt masinalt laenatud) releega ning kaitsmekarbi pumba kaitsmel (mis peaks ju skeemis vahetult enne pumpa olema?) oli toide peal. Lahendasin selle probleemi ajutise uue juhtmega kaitsme ja pumba vahel.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"