08-04-2018, 22:20 PM
Hakkas huvitama, et mille arvelt see löögijõu erinevus diislikepsu ja bensukepsu pihta peaks tulema?
Kulutab ju diiselmootor samaväärse võimsusega bensiinimootori suhtes vähem kütust ehk lõhkeainet. Laias laastus 20% vähem. Isegi kui arvestada, et see lõhkeaine kasutatakse sama võimsuse saavutamisel väiksemas arvus plahvatustes (võrreldav võimsus saavutatakse diislil üldjuhul madalamate pööretega kui bensukal, kah umbes 20%), siis peaks iga üksik plahvatus olema sellevõrra "kõvem" bensuka üksikust silindripaugust. Aga ikkagi ei ole kusagilt tulemas rohkem löögijõudu=võimsust kui see summarne 20% lisatuna üksikutele paukudele.
Pigem ehk tulenevad diiselmootorite erihädad hoopis 2-3x kõrgemast silindrisurvest, mis seab suuremad nõudmised silindrile, kaanele ja tihendile, mida bensiinimootorilt 1:1 üle võttes võib ebaõnnestuda.
Kulutab ju diiselmootor samaväärse võimsusega bensiinimootori suhtes vähem kütust ehk lõhkeainet. Laias laastus 20% vähem. Isegi kui arvestada, et see lõhkeaine kasutatakse sama võimsuse saavutamisel väiksemas arvus plahvatustes (võrreldav võimsus saavutatakse diislil üldjuhul madalamate pööretega kui bensukal, kah umbes 20%), siis peaks iga üksik plahvatus olema sellevõrra "kõvem" bensuka üksikust silindripaugust. Aga ikkagi ei ole kusagilt tulemas rohkem löögijõudu=võimsust kui see summarne 20% lisatuna üksikutele paukudele.
Pigem ehk tulenevad diiselmootorite erihädad hoopis 2-3x kõrgemast silindrisurvest, mis seab suuremad nõudmised silindrile, kaanele ja tihendile, mida bensiinimootorilt 1:1 üle võttes võib ebaõnnestuda.