20-06-2018, 08:14 AM
(19-06-2018, 23:31 PM)veix__ Kirjutas:Ikka oli see mitu aastat ja isegi mitte eksperimendi nime all, suvise liikluskiiruse kehtestamine kuulutati raadios välja jne. Aga see oli ikka suurematel teedel ja liiklusmärkidega seatud, nt Tallinn-Luhamaa tee, v.a need kiired lõigud pealinna ligidal jms suured sirged teed. Külavaheteedel kehtis ikka 90.(19-06-2018, 23:29 PM)zazik Kirjutas: See eksperiment kestis umbes 5 aastat ja lõppes seoses maanteeameti juhtkonnas tehtud muudatustega. Mitte mingit seost liiklusohutusega.
Mõtled vist midagi muud, mitte 1.kuulist eksperimenti kus asulavälistel teedel (kus kiirust piiravaid märke polnud) võis 100-ga sõita?
Ära kaotati see 2012, tsitaat sellest aastast
Tsitaat:Liikluskomisjon otsustas toetada maanteeameti ettepanekut liiklusohutuse tagamiseks mitte tõsta kaharajalistel teedel suveperioodiks kiirust 100 km/h. Selliseid teelõike oli eelmisel aastal 652 kilomeetrit, mis moodustab neli protsenti riigimaanteede kogupikkusest. Kiirus on probleemiks, kuna ligikaudu 2/3 rasketest liiklusõnnetustes on seotud kiirusega ning liiklusloenduspunktide andmetel ületavad tegelikud kiirused lubatud 90 km/h väga sageli ja seda pea kõikides mõõtepunktides. Kiiruse tõstmisest loobumine muudab liikluse rahulikumaks ja sujuvamaks, kiirused on ühtlasemad ja väheneb ühe ohtlikuma manöövri, möödasõitude hulk.2001. a seadus nägi ette
Tsitaat:(3) Asulavälisel teel võib suurimat lubatud sõidukiirust A- ja B-kategooria sõidukitele suurendada ajavahemikul mai–september:
1) kiirteel kuni 120 kilomeetrini tunnis;
2) eraldusribaga teel kuni 110 kilomeetrini tunnis;
3) eraldusribata teel kuni 100 kilomeetrini tunnis.
(4) Asulasisesel teel võib suurimat lubatud sõidukiirust suurendada kuni 90 kilomeetrini tunnis.