21-06-2018, 21:16 PM
Murutraktorist ja niitmise teemast on saanud vaikselt ATV ja metsavedu.
Paraku pole need masinaklassid omavahel küll kuidagi võrreldavad. ATV on küll samm edasi võimekuselt, aga töötegemise osas ikka suurte puudustega jätkuvalt.
Kunagi sai tööandja Yamaha Grizzly ja selle taga oleva eraldi 16Hp bensiinimootoriga hooldusniidukiga tööd tehtud. Pärast mõnda tundi tööd tekkis korduvalt mõte, et no ema anna padruneid. Lihtsalt selline kooslus on jabur. Tohutu lärm, kohmakus haagisena järelveetava niiduki näol ja küttekulu kokku. Seega ega ta ikka selline Rõõba Mjasa teema ole.
Veel sai talvel esisahaga lund tõugatud. No oli abi küll. Aga kõige mõnusam oli lihtsalt vahepeal paugutada mööda metsavaheteesid.
Kui ikka sellist töötegemise asja vaja, siis ilma jõuvõtuvõlli, rippsüsteemi ja hüdro võimaluseta jätaks kohe ATV välja.
ATV eest makstav summa oleks vägagi paras ka mõne Kubota, Mitsubishi või muu jaapanlase jaoks. Näiteks:
https://nordamus.weebly.com/kubota-l18laadur.html
Kes põldu ei tee, siis ilmselt saaks mullafreesi asemel hoopiski niiduki välja kaubelda.
Ja mis ta nüüd metsas kehvem on manööverdamiselt. Laaduri saab lihtsasti kahe tapi lahti lastes ära võtta ja saab ka kitsastes oludes hakkama.
Samas on esilaadur ikka väga kõva asi, et väikest viisi pinnast kantida, tasandada ja kasvõi tellingu asemel kasutada. Igasugu tõstetöödest rääkimata.
ATV puhul ainult elektrivints, oh jah reaalselt millegi tõstmiseks vaja ikka palju leiutada...
Mainin ära, et pole kasutatud jaapanlaste müügiga kuidagi seotud, aga tuttaval on selline esilaaduriga masin. Ja vahel võtab küll ikka tati jooksma selle masina sobivus igasugu tööde jaoks. Kütusekulust rääkimata, diisel on ikka töötegemise masina toit. Bensiiniga töötavad masinad jäägu ringraja jaoks.
Seega tõsi asi küll ka see, et selle jaapanlasega ikka metsavahe teede peal sotiga paugutada ei saa. Aga kui see ei ole prioriteet number üks, siis igasugu muudes asjades kipub jaapanlane tugevalt peale jääma.
Paraku pole need masinaklassid omavahel küll kuidagi võrreldavad. ATV on küll samm edasi võimekuselt, aga töötegemise osas ikka suurte puudustega jätkuvalt.
Kunagi sai tööandja Yamaha Grizzly ja selle taga oleva eraldi 16Hp bensiinimootoriga hooldusniidukiga tööd tehtud. Pärast mõnda tundi tööd tekkis korduvalt mõte, et no ema anna padruneid. Lihtsalt selline kooslus on jabur. Tohutu lärm, kohmakus haagisena järelveetava niiduki näol ja küttekulu kokku. Seega ega ta ikka selline Rõõba Mjasa teema ole.
Veel sai talvel esisahaga lund tõugatud. No oli abi küll. Aga kõige mõnusam oli lihtsalt vahepeal paugutada mööda metsavaheteesid.
Kui ikka sellist töötegemise asja vaja, siis ilma jõuvõtuvõlli, rippsüsteemi ja hüdro võimaluseta jätaks kohe ATV välja.
ATV eest makstav summa oleks vägagi paras ka mõne Kubota, Mitsubishi või muu jaapanlase jaoks. Näiteks:
https://nordamus.weebly.com/kubota-l18laadur.html
Kes põldu ei tee, siis ilmselt saaks mullafreesi asemel hoopiski niiduki välja kaubelda.
Ja mis ta nüüd metsas kehvem on manööverdamiselt. Laaduri saab lihtsasti kahe tapi lahti lastes ära võtta ja saab ka kitsastes oludes hakkama.
Samas on esilaadur ikka väga kõva asi, et väikest viisi pinnast kantida, tasandada ja kasvõi tellingu asemel kasutada. Igasugu tõstetöödest rääkimata.
ATV puhul ainult elektrivints, oh jah reaalselt millegi tõstmiseks vaja ikka palju leiutada...
Mainin ära, et pole kasutatud jaapanlaste müügiga kuidagi seotud, aga tuttaval on selline esilaaduriga masin. Ja vahel võtab küll ikka tati jooksma selle masina sobivus igasugu tööde jaoks. Kütusekulust rääkimata, diisel on ikka töötegemise masina toit. Bensiiniga töötavad masinad jäägu ringraja jaoks.
Seega tõsi asi küll ka see, et selle jaapanlasega ikka metsavahe teede peal sotiga paugutada ei saa. Aga kui see ei ole prioriteet number üks, siis igasugu muudes asjades kipub jaapanlane tugevalt peale jääma.