14-07-2018, 21:37 PM
Pisut puder ja kapsad on jah, hakkame otsast minema.
Kui aga kasutada hoorattasüsteemi, siis mingi sidurisüsteemiga lõhkumismehhanismi ühendatav hooratas annab ära sinna eelnevalt sissepandud energia, aeglustudes ise märgatavalt. Hooratta poolt süsteemi antav energia peab olema vähemalt võrreldav mootori poolt samal ajavahemikul lisatava energiaga või paremal juhul kordades suurem. Vastasel juhul ei ole vist üldse mõtet sellist tsisteemi aretada. Massi pöörlemisest saada olevat energiat tuleb kasutada teatud teepikkuse jooksul, millest omakorda sõltub, kui palju jõudu sellest asjandusest kasutada on.
See lingitud süsteem on selles mõttes hea, et suhteliselt suure süsteemi inertsiga kompenseeritakse võimalikke puidu ebaühtlusi. Kuna liikumine käigu jooksul ei aeglustu, on mootor piisavalt rammus, et toota lõhkumiseks vajalikku energiat pidevalt ja jätkusuutlikult, seetõttu on antud asjal hooratas mitte lisaenergia andmiseks, vaid lihtsalt süsteemi stabiliseerimiseks.
(14-07-2018, 20:48 PM)viplala Kirjutas: Võtaks uuesti paar sammu tagasi ja läheks sinna KW, rpm ja nendest tuleneva Nm juurde. Onju kindel suurus olemas, kui me teame mootori kw ning tema pöördeid? Selle suuruse summa on Nm.Jagatis muidu, aga sain mõttest aru küll ja nii on.
(14-07-2018, 20:48 PM)viplala Kirjutas: Mulle ei jõua kohale, miks ei saa selle suuruse järgi pakule mõjuvaid jõude arvutada? 1Nm, 1m kaugusel... Mootr annab x Nm, X pikkusega paku lõhkumiseks on vaja x kogus energiat. Massi pöörlemisest tekib x kogus lisa energiat.Selle esimese otsa arvutusega saab jõu tõesti väga lihtsalt välja arvutada. Selline mehhanism ongi näidatud sinu teises postituses lingitud videos: mootorist tulev liikumine n rpm on reduktori ja kepsumehhanismiga viidud aeglasemaks ja tehtud kulgliikumiseks ning kokkuvõttes on sellega jõudu suurendatud. Sellises süsteemis peab võtta olev jõud ületama paku lõhkumiseks vajamineva jõu, sest pöörleva massi energiat paku lõhkumiseks ei kasutata - mitte ühegi liikuva osa kiirus töötsükli käigus ei vähene arvestatavalt.
Kui aga kasutada hoorattasüsteemi, siis mingi sidurisüsteemiga lõhkumismehhanismi ühendatav hooratas annab ära sinna eelnevalt sissepandud energia, aeglustudes ise märgatavalt. Hooratta poolt süsteemi antav energia peab olema vähemalt võrreldav mootori poolt samal ajavahemikul lisatava energiaga või paremal juhul kordades suurem. Vastasel juhul ei ole vist üldse mõtet sellist tsisteemi aretada. Massi pöörlemisest saada olevat energiat tuleb kasutada teatud teepikkuse jooksul, millest omakorda sõltub, kui palju jõudu sellest asjandusest kasutada on.
See lingitud süsteem on selles mõttes hea, et suhteliselt suure süsteemi inertsiga kompenseeritakse võimalikke puidu ebaühtlusi. Kuna liikumine käigu jooksul ei aeglustu, on mootor piisavalt rammus, et toota lõhkumiseks vajalikku energiat pidevalt ja jätkusuutlikult, seetõttu on antud asjal hooratas mitte lisaenergia andmiseks, vaid lihtsalt süsteemi stabiliseerimiseks.