24-07-2018, 08:48 AM
Nagu ikka, käib arutelu vaid trahvi võimalikkuse üle. Mitte konstruktsiooni vastupidavuse, rehvide taluvuse või pidurdusmaa kordistumise üle.
Mind hakkas huvitama, miks peaks nii 30 cm kõrgemal asuv koormus panema käru märgatavalt rohkem noogutama? Saan aru, et selle all mõeldi haagise kiikumist pikisuunas.
Kuniks veopea kõrgus tagab mõlema silla võrdse koormuse, ei ole sellel füüsikalist põhjendust. Kui veopea on liiga madalal, siis hakkab keskele laaditud koorem märatsema küll.
Külgsuunas on mõju paraku märgatav küll. Eriti alamõõdulise veduri korral.

Mind hakkas huvitama, miks peaks nii 30 cm kõrgemal asuv koormus panema käru märgatavalt rohkem noogutama? Saan aru, et selle all mõeldi haagise kiikumist pikisuunas.
Kuniks veopea kõrgus tagab mõlema silla võrdse koormuse, ei ole sellel füüsikalist põhjendust. Kui veopea on liiga madalal, siis hakkab keskele laaditud koorem märatsema küll.
Külgsuunas on mõju paraku märgatav küll. Eriti alamõõdulise veduri korral.