27-07-2018, 12:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-07-2018, 12:59 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
ABS andurid ise (hind uuena ca 75eur/tk) ei ole otseselt ise saadavus-probleemiga asi - nende kinnitustükid on. Kataloogidest (nn koostukataloogid) ei leia ma isegi nende koode.
mul oli paar 4x4 tagumisi andureid varuks ja saagisin ühe oma (4x4 spetsiifilisest) kinnitusest välja. Teist korpust enam ei raatsi lõhkuda - niikui midagi kasutad või ära viskad, võid ju arvestada, et varsti on seda vaja
kusjuures seni arvasin, et andurite kronsteinist kättesaamist raskendab kronsteini korrosioon, aga 4x4 tagumised on nii heas kohas (tagadifri küljes), et need ei korrodeeru suurt. Kinnituse poolekslõikamine andis aimu, et tehas on anduri kinnitamisel kasutanud ka mingit sorti liimi.
tüübli kood on 90347305 - paistab, et seda kasutati vaid VectraA-l (millest tavaversioonid küljespoilereid ei omanud). Kere- ja klaasiliimidega ma veel ei kiirusta: on lootus, et üks kunagine vectraklubiline klambriportsu kord üles leiab. Kere- või klaasiliimi kasutamisega ma ei kiirusta.
reanimeeritud vectra käis möödunud nädalavahetusel (ilma minuta ehk naisperega) Pärnus. Kiideti katuseluuki (mis on elektriline) ja võimekust möödasõitude sooritamisel. Laideti mootorimüra ja rahutut vedrustust. Keskmine kütusekulu tuli kompuutri järgi 6,3l/100km, mis on üpris tagasihoidlik isegi üherattaveolise C20XE kohta.
täna sõitsin prooviks masinaga ka ise ja selle põhjal paistab, et õhtul liigun sellega ka Sibulateele. Minek (eelkõige paigaltstart) on FWD-l ikka hulka mehisem (ma ei väida muidugi, et kumbki masin kiire oleks - seda nad absoluutskaalal ei ole ), kui sama tehnikaga 4x4-l. 4x4 tühimass on 1340kg, FWD oma 1215kg (passiandmed) - liikumisvõime vahe on aga üüratu. Ilmselt mängib siin rolli peaülekanne + rattasuurus: 4x4 PÜ on küll 1,05 korda aeglasem (3,74 vs 3,55), aga rattaümbermõõt on sellel samas 1,2 korda suurem (4x4 on mul "upgradetud piduritega" ja tarbib 5x110 velgi. Praegu on all Saab 9-5 Aero rattad. Rataste arvutuslikud ümbermõõdud on 2,305m vs 1,918m).
vedrustus on FWD-l kehv: vedrustamisel jäik, roolitunnetusena aga "sült". Eks kui 2019/2020 talvel (eeldatavalt) FWD keret tegema hakkan, püüan selle asja kah paremaks saada.
pühapäeval leian ehk aega, et proovida, kas FWD-ga kaasa tulnud võimendi+subwoofer töötavad. Kui töötavad, pean endale ilmselt kusagilt mingi popima nokamütsi hankima
Pikem puuduvate asjade nimistu (enamus asju on Calibral sama):
- 1..2tk ABS andur koos esisilla nn püstakukinnitus-vahetükiga. Hea, kui plastalusega esisilla omad (hilisemad aastad)
- 20tk küljespoileri uksekinnituse klamber (selline)
- korralik ja toimiv armatuuris asuv soendushoobade paneel. Lappida või sisusid ümber tõsta ei taha
- porimatid salongi (4tk, vaibana. Kui väga hästi säilinud "pruugitud A-osi" ei leia, tellin need uue "B-osana")
- Armatuuri liist (kohe esiklaasi all) – ilma pragudeta (enamasti on need pragunenud)
- armatuuri all juhi jalgade kohal käiv polstrike. See, millest pedaalid läbi tulevad
- korralik laepolster. Võib olla nii katuseluugiauguga, kui ilma
- korralikud A-piilari katted (salongi). Hea, kui on koos kinnitustüüblitega (ja tervete tüüblikinnitustega)
- 1 või 2tk 4x4 tagavedru
- 16V summuti (viimane pütt). Bosal või Walker. Seda võib 2tk olla
- Hästi toimiv salongiventilaatori lüliti
- Vectra 2000 (äkki ka Calibra?) ilma airbagita rooli keskosa. Vajalik keskosa kirjana nt Opeli märk vms Vec2000 sobiv (äkki "16V"?). 4x4 kirjaga ei taha - see on mul olemas, aga ei sobi FWD-le
- korralik Vectra parem tagumine uks. Hea, kui on spoilerikinnitusneetidega (mida kasutati "2000" ja "Turbo" erimudelitel)
- korralikke Vectra uksepolstreid võib alati pakkuda - ka ühekaupa ja ei pea olema ilmtingimata "sportversioonide" omad
mul oli paar 4x4 tagumisi andureid varuks ja saagisin ühe oma (4x4 spetsiifilisest) kinnitusest välja. Teist korpust enam ei raatsi lõhkuda - niikui midagi kasutad või ära viskad, võid ju arvestada, et varsti on seda vaja
kusjuures seni arvasin, et andurite kronsteinist kättesaamist raskendab kronsteini korrosioon, aga 4x4 tagumised on nii heas kohas (tagadifri küljes), et need ei korrodeeru suurt. Kinnituse poolekslõikamine andis aimu, et tehas on anduri kinnitamisel kasutanud ka mingit sorti liimi.
tüübli kood on 90347305 - paistab, et seda kasutati vaid VectraA-l (millest tavaversioonid küljespoilereid ei omanud). Kere- ja klaasiliimidega ma veel ei kiirusta: on lootus, et üks kunagine vectraklubiline klambriportsu kord üles leiab. Kere- või klaasiliimi kasutamisega ma ei kiirusta.
reanimeeritud vectra käis möödunud nädalavahetusel (ilma minuta ehk naisperega) Pärnus. Kiideti katuseluuki (mis on elektriline) ja võimekust möödasõitude sooritamisel. Laideti mootorimüra ja rahutut vedrustust. Keskmine kütusekulu tuli kompuutri järgi 6,3l/100km, mis on üpris tagasihoidlik isegi üherattaveolise C20XE kohta.
täna sõitsin prooviks masinaga ka ise ja selle põhjal paistab, et õhtul liigun sellega ka Sibulateele. Minek (eelkõige paigaltstart) on FWD-l ikka hulka mehisem (ma ei väida muidugi, et kumbki masin kiire oleks - seda nad absoluutskaalal ei ole ), kui sama tehnikaga 4x4-l. 4x4 tühimass on 1340kg, FWD oma 1215kg (passiandmed) - liikumisvõime vahe on aga üüratu. Ilmselt mängib siin rolli peaülekanne + rattasuurus: 4x4 PÜ on küll 1,05 korda aeglasem (3,74 vs 3,55), aga rattaümbermõõt on sellel samas 1,2 korda suurem (4x4 on mul "upgradetud piduritega" ja tarbib 5x110 velgi. Praegu on all Saab 9-5 Aero rattad. Rataste arvutuslikud ümbermõõdud on 2,305m vs 1,918m).
vedrustus on FWD-l kehv: vedrustamisel jäik, roolitunnetusena aga "sült". Eks kui 2019/2020 talvel (eeldatavalt) FWD keret tegema hakkan, püüan selle asja kah paremaks saada.
pühapäeval leian ehk aega, et proovida, kas FWD-ga kaasa tulnud võimendi+subwoofer töötavad. Kui töötavad, pean endale ilmselt kusagilt mingi popima nokamütsi hankima
Pikem puuduvate asjade nimistu (enamus asju on Calibral sama):
- 1..2tk ABS andur koos esisilla nn püstakukinnitus-vahetükiga. Hea, kui plastalusega esisilla omad (hilisemad aastad)
- 20tk küljespoileri uksekinnituse klamber (selline)
- korralik ja toimiv armatuuris asuv soendushoobade paneel. Lappida või sisusid ümber tõsta ei taha
- porimatid salongi (4tk, vaibana. Kui väga hästi säilinud "pruugitud A-osi" ei leia, tellin need uue "B-osana")
- Armatuuri liist (kohe esiklaasi all) – ilma pragudeta (enamasti on need pragunenud)
- armatuuri all juhi jalgade kohal käiv polstrike. See, millest pedaalid läbi tulevad
- korralik laepolster. Võib olla nii katuseluugiauguga, kui ilma
- korralikud A-piilari katted (salongi). Hea, kui on koos kinnitustüüblitega (ja tervete tüüblikinnitustega)
- 1 või 2tk 4x4 tagavedru
- 16V summuti (viimane pütt). Bosal või Walker. Seda võib 2tk olla
- Hästi toimiv salongiventilaatori lüliti
- Vectra 2000 (äkki ka Calibra?) ilma airbagita rooli keskosa. Vajalik keskosa kirjana nt Opeli märk vms Vec2000 sobiv (äkki "16V"?). 4x4 kirjaga ei taha - see on mul olemas, aga ei sobi FWD-le
- korralik Vectra parem tagumine uks. Hea, kui on spoilerikinnitusneetidega (mida kasutati "2000" ja "Turbo" erimudelitel)
- korralikke Vectra uksepolstreid võib alati pakkuda - ka ühekaupa ja ei pea olema ilmtingimata "sportversioonide" omad
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"