02-09-2018, 22:02 PM
Ühe mõtte lisaksin siia.
Kui tahapaneku puhul võrreldakse, nagu eelpool mainitud, käru tegelikku massi autole lubatuga,
siis juhtimisõiguse puhul arvutatakse registri e suurimate lubatud massidega:
"§ 93. (2) 3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015] "
Seega kui lubatud suurim mass selle kärul 1600 ja berlingol juhtumisi üle 1900, peab olema täidetud see allajoonitud nõue sohvril, isegi kui mõlemad on hetkel koormata ja ei kaalu tegelikult s..gi.
Kui tahapaneku puhul võrreldakse, nagu eelpool mainitud, käru tegelikku massi autole lubatuga,
siis juhtimisõiguse puhul arvutatakse registri e suurimate lubatud massidega:
"§ 93. (2) 3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015] "
Seega kui lubatud suurim mass selle kärul 1600 ja berlingol juhtumisi üle 1900, peab olema täidetud see allajoonitud nõue sohvril, isegi kui mõlemad on hetkel koormata ja ei kaalu tegelikult s..gi.