06-09-2018, 21:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2018, 21:41 PM ja muutjaks oli zazik.)
(06-09-2018, 21:34 PM)veix__ Kirjutas:(06-09-2018, 21:17 PM)zazik Kirjutas:(06-09-2018, 21:12 PM)veix__ Kirjutas: Ühte ritta mahub ära ikka ühepalju autosid (näit. 100 m peale 20 tk) olenemata sellest kas nad tulevadki ühest reast või tulevad kahest reast kokku?
Märksõnaks on liikuma saamine. Kui 2 rida kokku reastuvad, toimub "aukude" täitmine sujuvamalt, seega on kaela läbilase suurem. Mida pikem kolonn, seda pikemaks muutub viivitus viimaste autode liikumasaamisel. Mida pikem on kolonn, seda rohkem võimenduvad kolonni alguses tehtava väikse kiirusemuudatused.
Sama efekti vastupidine väljendus on see, et kui autod sõidavad kolonnis näiteks 70km/h ja esimene vähendab järsult kiirust 5km/h võrra, siis umbes 30. auto selles kolonnis peab nulli pidurdama.
Oleneb olukorrast, mõnikord võib kasu olla, aga kui ees on 1 rida ilma vahedeta pikalt täis, siis pole vahet kas sinna juurde lähevad järjekorda ootama autod ühest, kahest või kolmest reast, ühepalju mahub neid sinna ikka ja 1 rida seab piirangud läbilaskele.
Nojah, mis ma "tarkadega" ikka vaidlen.
Väike video