29-09-2018, 11:30 AM
Kui jätta tähelepanuta konstruktsiooni vastupidavus ja keskenduda ainult silindri jõule tuleb appi võtta matemaatika.
Esiteks, pildilt vaadatuna on silindri kolb 4cm läbimõõduga.
Seega pool kolvi läbimõõtu oleks 4/2=2
Nüüd 2x2=4x3,14=12,5 ruutsentimeetrit on kolvi pind millele õli surub.
Töörõhk on süsteemis 180 kg/ruutsentimeetrile.
Seega 12,5x180=2260 kg.
Kuna praegu võiks eeldada, et silinder töötab tõmbele peame sealt lahutama varre pindala.
Seega pildilt vaadates võiks vars olla 18mm läbimõõduga.
Seega 18/2=9. 9x9x3,14= 254 ruutmillimeetrit varre pindala.
Selle jagame nüüd 100 et saada ruutsentimeetrid 254/100=2,5 ruutsentimeetrit
Selle peame nüüd lahutama kolvi pindalast.
12,5-2,5=10 ja niipalju jääb kasulikku pinda.
Seega 10x180=1800 kg tõmbejõudu on sel silindril.
Kas sellest piisab on juba järgmine arvutuskäik soovitava kühvli kandejõu ja selle koorma raskuskeskmest tulenevate õlapikkustega kangi seaduse järgi.
Praktikas aga nii peene silindri ja vene jagaja koostöös tekib üsna kehvasti kontrollitav kooslus.
Esiteks, pildilt vaadatuna on silindri kolb 4cm läbimõõduga.
Seega pool kolvi läbimõõtu oleks 4/2=2
Nüüd 2x2=4x3,14=12,5 ruutsentimeetrit on kolvi pind millele õli surub.
Töörõhk on süsteemis 180 kg/ruutsentimeetrile.
Seega 12,5x180=2260 kg.
Kuna praegu võiks eeldada, et silinder töötab tõmbele peame sealt lahutama varre pindala.
Seega pildilt vaadates võiks vars olla 18mm läbimõõduga.
Seega 18/2=9. 9x9x3,14= 254 ruutmillimeetrit varre pindala.
Selle jagame nüüd 100 et saada ruutsentimeetrid 254/100=2,5 ruutsentimeetrit
Selle peame nüüd lahutama kolvi pindalast.
12,5-2,5=10 ja niipalju jääb kasulikku pinda.
Seega 10x180=1800 kg tõmbejõudu on sel silindril.
Kas sellest piisab on juba järgmine arvutuskäik soovitava kühvli kandejõu ja selle koorma raskuskeskmest tulenevate õlapikkustega kangi seaduse järgi.
Praktikas aga nii peene silindri ja vene jagaja koostöös tekib üsna kehvasti kontrollitav kooslus.