KiAZ-tundmatu NL kaubik
#7

IIIFFFAR Kirjutas:Peale selle egas kõik leiutised nii sitad kah polnd. Näit maailma esimene seeria 4x4 sõiduauto oli Pobeda.

See väide on küll vaid osalt õige.

Tõepoolest, kui 1955. aastal hakati Gorki tehases valmistama sõiduauto (Pobeda M-20B) ja maastikuauto (GAZ 69) \"ristsugutist\", ei olnud mujal maailmas midagi taolist vastu panna. Aga see ei olnud N. Liidus esimene säärane katse. Nimelt aretati Pobeda eellasele, nn \"uuele emkale\" ehk GAZ-11-le 1938. aastal peale kahesillavedu ning selline mudel sai endale tähiseks GAZ-61. Paljud kahesillaveo agregaadid olid üsna identsed Ivan Villise ehk GAZ 67-ga.

Nimetatud autot toodeti 1938-41 väheses koguses (arvata mõned sajad või tuhat) ja kuna neid kasutati sõjas komandöriautodena, ei ole meie päevini väidetavalt ühtki säilinud. Seepärast on teavegi selle kohta vähe levinud.

Muide,ka Pobeda GAZ-M-72 ei saavutanud neljaveolise sõiduautona (maailma)kuulsust, nagu ka tema järglane Moskvitsch 410. Põhjuseks väga väikesed tootmismahud. Alles 1976 konveierile tulnud Niva VAZ-2121 saavutas 4x4 sõiduautona maailmakuulsuse, kuna teda loetakse terve autodeklassile - linnamaasturitele - aluse panijaks. Ehk siis koha peale, kus enne teda olid nii GAZ-61, GAZ-M-72 kui ka M-410.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
KiAZ-tundmatu NL kaubik - Autor: mrali - 23-02-2004, 14:22 PM
[Sõnumit pole] - Autor: IIIFFFAR - 23-02-2004, 21:54 PM
[Sõnumit pole] - Autor: mrali - 23-02-2004, 23:57 PM
[Sõnumit pole] - Autor: Raigo - 24-02-2004, 14:06 PM
[Sõnumit pole] - Autor: IIIFFFAR - 24-02-2004, 17:46 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne