31-05-2004, 15:38 PM
mossepower Kirjutas:Ja vahe oli veel selles ka ,et pärast 67`aastat hakkas AZLK (Ehk Moskva mossede tehas) tootma ainult Elite/exporte ja neid ikka välismaale
Enamik AZLK toodangut müüdi siiski kodumaal, nii nõutud masin Mosse välismaal siiski ei olnud. Kõik siin liikunud Elited polnud siiski välismaalt tagasi tulnud, osa (võimalik, et isegi enamus) olid välismaale saadetavatest partiidest välja praagitud. Enamik siin liikunud Elitedest olid oma \"noorpõlve\" veetnud Soomes, kuid leidus ka näiteks Belgiast tulnuid, nimega Scaldia Elita (ühel sugulasel oli 70-ndatel selline, kirjast ELITA oli E ära tulnud). Scaldiad olid koguni Belgias kokku monteeritud. Leidus ka üksikuid diiselmootoriga Scaldia-Mossesid. Mingit statistikat 408 E kohta on ilmselt väga raske leida, sest nõuk. ajal sellist statistikat ei avaldatud. Pealegi oli ekportvariante üsna mitmeid, kõik ei pruukinud olla 4 esilaternaga, võis esineda ka 4 laternaga \"kodumaiseid\". Mingist aastast (vist 1977) said kõik Iževski Mossed endale E-tähe, 408-t siis küll enam ei toodetud.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.