14-11-2018, 21:29 PM
Täna võtsin aja mõningate pisivigade parandamiseks.
Juba autot tuues panin tähele, et jahutusvedeliku temp näidik oli liiga madalal. Koju jõudes vahetasin kohe termostaadi ära. See tulemust ei andnud. Vahepeal mõõtsin veel mingi kiirega mootori tempi ja see oli 90kraadi juures. Nüüd otsustasin vahetada termoanduri plokis. Mul oli sama mootori andur peugeoti pealt olemas. Pistiku eemaldamisel aga selgus, et see andur ei sobi. Berlingol on kolme otsaga (kahe mõõtepiirkonnaga) andur (kas keegi teab, mis teise ülesanne?)...
Sõidu ajal kasutan tavaliselt soendusmootori esimest astet. Ilmade jahenedes märkasin, et esimesest astmest jääb väheseks (klaasid lähevad uduseks) ja vahel panin sisse ka teise astme. Kuna esimene aste töötas väga vaikselt, siis panin esimesel võimalusel jälle esimese astme peale tagasi. Lõpuks aga selgus, miks esimene aste niiiiiiiiiiiiiiiii vaikne oli. Ta üldse ei toiminudki. Võtsin siis pardatsoki eest ära ja katkusin soendusmootori takisti tuulekanalist välja. Järgi jäi punase ringiga auk.
Välja tuli sellest august koormustakisti.
...Takisti kontrollimisel toimus muudki huvitavat. Süüte sissekeeramisel hakkas järsku tööle jahutusventikas. Meenus, et mul jäi temp anduri juhe peale panemata ja nüüd otsustas segaduses aju ventika käivitada. Pilk armatuurile ja voilaa, ülekuumenemise ja ventika töötamise kontrolllamp põlevad. Sain kinnitust, et jahutusventikas ikkagi töötab ja kollane lamp seoses sellega ka. Kahtlused olid sellepärast, et kollane tuluke pole veel kordagi põlema hakanud. Vahepeal olid väga soojad ilma ja mina just sellel ajal Tallinnas liiklusummikutes. Lootsin siis tulukest nägema, aga tutkit. Sealt ka kahtlustus.
Nüüd siis poodi, takisti lauale, ootan, tuuakse. Heameelt tumestas veidi see, et ei olnud just Berlingo oma, aga hoopis VW LT oma. "Nägu" oli aga sama ja võtsin proovi peale ära. Ühe asja nägin kohe ära - üks ääre sälk oli teise koha peal. Selle sai kodus, pärast sobivuse kontrollimist, lihtsalt teha.
Kodus selgus veel üks eripära. Mootoril olid olemas kõik pöördes, aga esimene ja teine aste olid omavahel vahetuses. Katkusin vastavad juhtmed pistikust välja ja vahetasin kohad. Nii oli kõik jälle normaalne.
Soenduse asjad korras ja temp anduri ootel (saab reedel). Hoog sees ja riistad käes, panin ka 220v soenduse teise. Selle korra proov siis kahe kiirusega ja õhujoaga aknale. Õhujuga suunasin vägisi alumiiniumplekiga. Vaatame, mis saama.
Vahepeal tundsin puudust veel ühest asjast ja selle ka panin.
Juba autot tuues panin tähele, et jahutusvedeliku temp näidik oli liiga madalal. Koju jõudes vahetasin kohe termostaadi ära. See tulemust ei andnud. Vahepeal mõõtsin veel mingi kiirega mootori tempi ja see oli 90kraadi juures. Nüüd otsustasin vahetada termoanduri plokis. Mul oli sama mootori andur peugeoti pealt olemas. Pistiku eemaldamisel aga selgus, et see andur ei sobi. Berlingol on kolme otsaga (kahe mõõtepiirkonnaga) andur (kas keegi teab, mis teise ülesanne?)...
Sõidu ajal kasutan tavaliselt soendusmootori esimest astet. Ilmade jahenedes märkasin, et esimesest astmest jääb väheseks (klaasid lähevad uduseks) ja vahel panin sisse ka teise astme. Kuna esimene aste töötas väga vaikselt, siis panin esimesel võimalusel jälle esimese astme peale tagasi. Lõpuks aga selgus, miks esimene aste niiiiiiiiiiiiiiiii vaikne oli. Ta üldse ei toiminudki. Võtsin siis pardatsoki eest ära ja katkusin soendusmootori takisti tuulekanalist välja. Järgi jäi punase ringiga auk.
Välja tuli sellest august koormustakisti.
...Takisti kontrollimisel toimus muudki huvitavat. Süüte sissekeeramisel hakkas järsku tööle jahutusventikas. Meenus, et mul jäi temp anduri juhe peale panemata ja nüüd otsustas segaduses aju ventika käivitada. Pilk armatuurile ja voilaa, ülekuumenemise ja ventika töötamise kontrolllamp põlevad. Sain kinnitust, et jahutusventikas ikkagi töötab ja kollane lamp seoses sellega ka. Kahtlused olid sellepärast, et kollane tuluke pole veel kordagi põlema hakanud. Vahepeal olid väga soojad ilma ja mina just sellel ajal Tallinnas liiklusummikutes. Lootsin siis tulukest nägema, aga tutkit. Sealt ka kahtlustus.
Nüüd siis poodi, takisti lauale, ootan, tuuakse. Heameelt tumestas veidi see, et ei olnud just Berlingo oma, aga hoopis VW LT oma. "Nägu" oli aga sama ja võtsin proovi peale ära. Ühe asja nägin kohe ära - üks ääre sälk oli teise koha peal. Selle sai kodus, pärast sobivuse kontrollimist, lihtsalt teha.
Kodus selgus veel üks eripära. Mootoril olid olemas kõik pöördes, aga esimene ja teine aste olid omavahel vahetuses. Katkusin vastavad juhtmed pistikust välja ja vahetasin kohad. Nii oli kõik jälle normaalne.
Soenduse asjad korras ja temp anduri ootel (saab reedel). Hoog sees ja riistad käes, panin ka 220v soenduse teise. Selle korra proov siis kahe kiirusega ja õhujoaga aknale. Õhujuga suunasin vägisi alumiiniumplekiga. Vaatame, mis saama.
Vahepeal tundsin puudust veel ühest asjast ja selle ka panin.