04-12-2018, 16:31 PM
(03-12-2018, 21:16 PM)YYYY Kirjutas:Mina olen kah seda teemat "närinud". Kui see härra oli Aimur Toobal, siis klapib. Tsitaat raamatust Mayday Estonia lk 18:(02-12-2018, 19:11 PM)pen.skar Kirjutas: Kas laeva illuminaatorist on võimalik välja pugeda? Natuke liiga väike tundub? Saeveskis töötades kuulasin ühe Estonialt pääsenud Rapla rekamehe juttu. Kõik muu aknast väljapugemiseni tundus loogiline.
Osa meeskonnaliikmeid (Koppel, Moosaar) said seitsmendalt tekilt kajutiakente kaudu välja kui kreen oli veel väiksem. Seal olid illuminaatorid piisavalt suured,et keskmise kehakaaluga tegelane läbi mahuks. Polnud otse pardasse vaid avanesid avatekile. Olen aastate lõikes püüdnud end Estonia huku teemaga kursis hoida ja minu mäletamise järgi olid nad ainukesed kes "aknaid" kasutasid. Minu mäletamise järgi ööbisid enamus autojuhte esimesel tekil mis asetses praktiliselt all pool veepiiri. Pääsesid need kes oskasid õigel ajal kõrgemale joosta ja ukse kaudu end seitsmendale tekile hiivata.
Kui vändralane Aimur Toobal teki poole tormas, tuli tal end juba mööda seinaääri üles tõmmata. Kui Toobal jõudis viiendale tekile, hakkas vesi alt sisse tulema ning teda lahutas veepinnast vaid poolteist meetrit.
"Vesi tuli nii kiiresti sisse, et tekkis midagi orkaanitaolist," jutustas Toobal. "Pääsesin illuminaatori juurde, kui vett oli juba rinnuni. Ma ei suutnud illuminaatorit kohe avada, sest laevas oli nii tugev surve.Sain sealt poolest kerest välja, siis surus vool selle akna uuesti kinni. Ma ei tea, mis see oli, kas surmahirm, aga ma rapsisin end lahti. See kõik toimus juba vee all."
Üks teine allikas, mida hetkel käepärast pole, rääkis enam-vähem sama juttu.