08-12-2018, 14:52 PM
Jätame siis nüüd Vene kaunitarid kõrvale ja natuke ka teema kangelase okkalisest teest. Kuna Ukrainast jõudsin tagasi öösel peale kahte, siis ei viitsi täna garaaži minna ja pühendun kirjaniku tööle. Kunagi sai kirjutatud, et tänu kaasfoorumlasele Saaremaalt sain kahe GAZ 11-ne mootori õnnelikuks omanikuks. Üks neist juba ammu valmis ja ootab oma aega, teine aga , millele polnud paljusid juppe võtta ootas oma aega. On teda tasapisi komplekteeritud ja ette valmistatud. Esimene mootor sai tehtud 12V elektrisüsteemi peale aga see teine tuleb originaalne 6 V-ne. Kõige raskem oli leida 6V starter. Õnneks sain ka lõpuks selle ja andis isegi töökorda seada. Mootoril oli küljes isegi originaalsed jagajad, millest andis ühe töökorras isendi kokku seada. Dodge mootorilt sain siduri korpuse, mis identne GAZ 11 omaga. Mingit probleemi polnud sinna otsa istutada GAZ 11-ne käigukast, mis küll erineb Dodge omast aga kinnitused tõenäoliselt tehti Dodge mootori järgi samad. Esimesel mootoril on GAZ 51 siduri korpus ja seal tulid teha ümber ka käigukasti kinnitus augud. Kui kunagi võtan ette GAZ 11-73 taastamise, siis patuga pooleks läheb sinna vale siduri korpusega mootor. Vaevalt mul õnnestub leida originaalset siduri korpust. Ja siis on ka vaja teist hooratast. Liikur suurtükile paigaldatud hooratas oli identne GAZ 51 hoorattaga. GAZ 11-40 Faetoni tahaks teha küll nii originaalset kui võimalik. Ikkagi ainueksemplar maailmas . Aga sinna veel pikk tee.