08-02-2019, 13:43 PM
(08-02-2019, 09:06 AM)v6sa Kirjutas: See kehtib kõigi turboga diiselmootorite kohta - neid tapab ökotamine. Kui just pidevalt tahhomeetri punase piiril ei ela, siis see neile meeldib.
sai mõni aeg 1,6 pegotti tarbitud juhsulikult. Elava loomuga mootor oli, aga tahtis pööret. Esimesed 100 kkm igatahes probleeme ei esinenud, aga kõnealune auto sai õlivahetused iga 10 kkm järel, mitte auto näidiku järgi.
Need väikesed-jõuetud turbodiislid on toredad üksi ja kerge autoga sõites, koormates ei ole need kuidagi enam toredad ega ökod. Diislil on mõte siis, kui sel on töömahtu, momenti, natuke ka võimsust ning auto on pidevalt koormatud. Või eriti ägeda katlaga "sport"autodel a'la bemmid. Alla 74kW/100Hj diislit pole 1500+ kg reaalkasutuses kaaluvat asja mitte mingit mõtet osta, need lihtsalt ei sõida! Ja kui reaalne sõidukaal kisub 2 tonni juurde ja haagisega koos rohkemgi, räägiks üldse vähemalt 85-100kW asjadest.
See on OK kombo, sama mootor klass suuremal ka veel hädaga, sama asi Laguna sees oli ikaldus kuubis! Ja seuhksega on ka mingi sõidurõõm olemas

Kilovatt on see, mis kiirendab, njuuton see mis veab. Aga nad on omavahel seotud... läbi pöörete, mida diislitel ju ka pole
PSA 1,6HDI oma 80 kW'ga on aga vägagi kõva katel...lillepoe Partnerile

Omaette teema on veel abimootoritega "valgedkaubikud", mis vastutuult maanteel jäävad lihtsalt seisma. Lilleveo pilliks mõeldud, 58kW


Kasutatud valiku parim näide oleks see: eestlase mootorita isend ja soomlane raatsis mootori ja kütte juurde osta. Mersudega täpselt sama keiss: eestlase 65kW versus soomlase 90kW. Ja rootslane, kui kõige rikkam ning enim maan/kiirteedel suurematel kiirustel "uhaja", ostis üldse 110kW!