08-02-2019, 21:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-02-2019, 21:53 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
(08-02-2019, 16:58 PM)v6sa Kirjutas:kui juba füüsika mängu toome, siis nimetame palun siit alates asju nende õige nimega - füüsikas on jõumoment, mitte "pöördemoment".(08-02-2019, 13:43 PM)PlyVal64 Kirjutas: ...
Kilovatt on see, mis kiirendab, njuuton see mis veab. Aga nad on omavahel seotud... läbi pöörete, mida diislitel ju ka pole
...
Palun, ära hakka nüüd füüsikat ümber kirjutama...![]()
Kilovatt on võimsus ehk võime teha tööd. Pöördemoment korda nurkkiirus. Seda on vaja peamiselt tillide pikkuse mõõtmiseks. Autot tõukab edasi maakera küljes kinni oleva ratta telje külge ühendet mootori vintväntvõlli pöörlemise vägi. Sest mootor on kõvasti jälle autu küljes kinni ja ei saa pöörelda. Enamasti...
aeglane suur jõud ei tõuka kiirelt edasi / ei tee piisavalt tööd. Jõudu saab alati käigukasti abil suurendada - vähendades samavõrd tõukamiskiirust. Nn kangi reegel pöördliikumise puhul. Teoreetiliselt saab jõumomenti käigukasti abil suurendada lõpmatuseni välja. Töötegemise võime on aga võimsus ning seda ilma kütust rohkem või efektiivsemalt põletades suurendada ei saa.
kiirendamine on hõõrdejõudusid kõrvale jättes autole kineetilise energia andmine. Võimsus näitab, kui palju energiat ajaühikus anda suudetakse ehk kui palju konkreetse massi kineetilist energiat muuta suudetakse. Ehk kiirendusvõimet.
kui uskumine on visa tulema, tasub enne füüsikaõpikute ümberkirjutamist tutvuda praktikaga. Võrrelda kaht sarnase massi ja max jõumomendiga masina kiirendusandmeid:
1) kõrgepöördeline bensukas või tsikkel - selline, mille jõumomendi maksimum on võimsuse maksimumile üpris lähedal
2) madalapöördeline masin (diislid ja eriti veel nn vanakooli omad sobivad hästi), millel jõumomendi maksimum on madalal
(nr1 evib nr2-st rohkem võimsust, kuna võimsus ja jõumoment suhestuvad tõesti üle pöörete)
ehk siis anname ikka Priidule õiguse, sest tal on õigus

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"