07-06-2004, 21:28 PM
Kenu Kirjutas:Mida on siin eksperimenteerida, kogemustele tuginedes võib ju eksperimendi tulemused ära öelda,
alustades vastupidavamast
1) prits+\"roostesurm\"+krunt+värv
2) prits+\"roostesurm\"+krunt
3) prits+krunt+värv
4) \"roostesurm\"+krunt+värv
5) \"roostesurm\"+krunt
6) krunt+värv
7) krunt
8) \"roostesurm\"
...
Pärast pritsi (juhul kui õnnnestukb eemaldada 100% roostet tuleks kasutada passiveerivat ainet roostesurma asemel
AGA edetabel on järgmine (jätsin \"Kenu\" pakutud numbrid ette):
1) prits+\"roostesurm\"+krunt+värv
4) \"roostesurm\"+krunt+värv
3) prits+krunt+värv (kolmas koht, kuna pritsi aktiveeritud metallipind on \"testriba\" ääres vohavalt roostetanud-mullitanud)
6) krunt+värv
2) prits+\"roostesurm\"+krunt (üllatavalt vähe roostetanud - arvestades õhukest värvikihti)
5) \"roostesurm\"+krunt
7) krunt (väga kole, võrreldes ribaga, millel krundi all ka \"roostesurm\")
8) \"roostesurm\" (see riba on rahus edasi roostetanud - nagu arvata võiski)
ehk moonutas tulemusi ka see, et kasutatud oli HAPPEkrunti, mis on tavakrundiga võrreldes hulka vedelam ning moodustatav kile on üliõhuke (ehk isegi 10korda õhem, kui täitekrundil?). Samas ei jää happekrunt (väidetavalt) boorne (nagu tavakrunt) vaid moodustab ühtse kihi.
veel võib karta (ma ei mäleta enam!), et kattevärvi segasin suht paksu - kuna pinnakaga kaetud ribadel on roostet vaid äärtes. Lootsin, et ka värvi all roostetamine jätkub, aga võta näpust!
vot nii! See \"test\" oli muidugi rohkem \"roostemuunduri\" vajalikkuse ning (väidetava) liivapritsi poolt metalli aktiveerimise tõestus. Ning tulemused kinnitasid, et roostesurm on täitsa mõttekas asi - kui pinda korralikult mehaaniliselt puhastada ei õnnestu. \"Kenu\" poolt antud soovitust pärast liivapritsi (ja keevituse) kasutamist kanda metallile passiveerivat ainet on samuti selline, mida mina edaspidi KINDLASTI järgin!
...eks see suvi värvin ilmselt mitu masinat üle - siis teen sarnased plekiribad ka täitekruntide kohta. Kui \"kaasroostetõrjujatel\" Tallinna kandis erinevate tootjate krundi- ja happekrundijääke on, olen nõus need ilma rahata minema tassima Tegelikult eesmärgiga kõrvutada erinevaid tootjaid - niiet kel tilgake üle, võtku ühendust! Paneme firmad kõrvu ning vaatame, \"milline pulber peseb kõige paremini\" ning kirume koos \"Hammerite\"i
paari päeva pärast loodan illustreerivad fotod üles seada (kuigi ega pilt ei anna tegelikkust eriti hästi edasi!)
mind on muidugi viimasel ajal hakanud huvitama, kust saada ehitamiseks võimalikult väikese süsinikusisaldusega plekki. Teame ju kõik, et tehaseplekid ei taha isegi haljana eriti roostetada, samas kui lehes ostetud külmvaltsplekil muutuvad näiteks sõrmejäljed juba paari päeva pärast roostekarva nähtavaks, paar nädalat garaazhis - ning terve leht \"punetab\". Et KAS ON VAHET - kas osta \"Asvast\" Soome plekki (seda eelistatakse enamasti just seetõttu, et neil on pleki paksus terve lehe ulatuses ühtlane) VÕI \"Ukrametist\" idapiiri tagant tulnut???
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"