01-04-2019, 11:25 AM
Kuulge, olge nüüd!
Ma juba mitu aega jälgin ja imestan, kuidas auto-moto-foorumis agaralt võetakse sõna mootoriga liiklusvahendi ärakeelamise poolt. ega suuda seda mõista. A' proovime...
Minagi sattusin laupäevahommikusest Vikerraadiost kuulma jutuajamist autoinspektoriga mopeedautode ja nende ärakeelamise teemal. Üldiselt oli jutuajamine kaunis suur jama. Sest, näiteks, autoinspektor ütles, et kõige häirivamad on mopeedautod neljarajalisel maanteel, ja kui saatejuht siis mokaotsast mainis, et tavalisel kaherajalisel on asi ehk hullem, oli tema vestluskaaslane pisut vait ja selle järel ütles "ahah".
Aga olgu. Mõlemad ajasid puhast jama sel teemal et "praeguse liiklusseaduse tegemise ajal polnud mopeedautosid olemas". Tule taevas appi. Mopeedautode ajalugu on pikem kui suurem jagu kaasfoorumlastest elada on jõudnud. Ja see, et Eestis mõne aasta eest mopeedautosid eriti ei olnud, ei ole vabandus. Ega ammugi põhjus neid nüüd ära keelama hakata.
Niipalju saatest, naaseme foorumisse. Sageli, isegi enamasti ma olen ksf! DevilDeVille'i mõtetega päri, kuid see avaldus, et mopeedauto on süüdi neegrite siiajõudmises, tundub mulle pehmelt öeldes veider. Aga kui tänaval tuleb vastu neeger, iPhone kõrva ääres? Kas siis on iföön süüdi neegrite siiatulekus?
Mopeedautode ohtlikkusest. Sõidan autoga enam-vähem igapäevaselt ja näen mopeedautosid kah enam-vähem igapäevaselt. Ei ole ma küll aru saanud, et nad mingit hirmsat ohtu teistele liiklejatele tekitaksid. (Tagasi saate juurde: autoinspektor ütles, et näe-näe, mopeedautodega juhtus 2017. aastal 3 inimkannatanutega õnnetust ja 2018. aastal 4. Ma lubasin endale guugli-minuti ja selle jooksul ei leidnud 2018. aasta liiklusõnnetuste andmeid, kuid 2017. aasta omad leidsin. Arvake, mitu inimkannatanutega liiklusõnnetust siis 2017. aastal juhtus, et mopeedautod eraldi äramärkimist väärisid? Kümme? Kakskümmend? Vale, istuge. 1406. Üks tuhat nelisada kuus.)
Jah, üks olukord kätkeb tõesti teatavat ohtu -- mopeedautole järelejõudmine kehvas nähtavuses. Kuid selle vastu olen siin foorumiski välja pakkunud rohu -- igal mopeedautol peab selja peal olema suur punane reflekskolmnurk. Nagu mõnedel ongi. Siis ei saa mopeedautot päris autoga segi ajada.
Ärge nüüd minust valesti aru saage. Mulle ei meeldi mopeedauto mitte üks raas ja ma loodan, et seda endale kunagi soetama ei pea. Kuid on inimesi, kes peavad. Ning väide, et juhiloata, purjus ja liiklusteadmisteta mopeedijuhid meie liikluse pea peale pööravad, on pisut ülepaisutatud. Kui kindlad liiklusteadmised on jalgratturite? Või jalakäijatel?
Seetõttu mulle pigem tundub, et mopeedautod on sihuke paras nähtus, mille peal saab valada välja oma tundeid ja näidata oma üleolekut.
Ja -- last but not least -- ärme unustame, et kõik suured keelamised saavad alguse väikestest.
Edit: trükivigade parandus.
Ma juba mitu aega jälgin ja imestan, kuidas auto-moto-foorumis agaralt võetakse sõna mootoriga liiklusvahendi ärakeelamise poolt. ega suuda seda mõista. A' proovime...
Minagi sattusin laupäevahommikusest Vikerraadiost kuulma jutuajamist autoinspektoriga mopeedautode ja nende ärakeelamise teemal. Üldiselt oli jutuajamine kaunis suur jama. Sest, näiteks, autoinspektor ütles, et kõige häirivamad on mopeedautod neljarajalisel maanteel, ja kui saatejuht siis mokaotsast mainis, et tavalisel kaherajalisel on asi ehk hullem, oli tema vestluskaaslane pisut vait ja selle järel ütles "ahah".
Aga olgu. Mõlemad ajasid puhast jama sel teemal et "praeguse liiklusseaduse tegemise ajal polnud mopeedautosid olemas". Tule taevas appi. Mopeedautode ajalugu on pikem kui suurem jagu kaasfoorumlastest elada on jõudnud. Ja see, et Eestis mõne aasta eest mopeedautosid eriti ei olnud, ei ole vabandus. Ega ammugi põhjus neid nüüd ära keelama hakata.
Niipalju saatest, naaseme foorumisse. Sageli, isegi enamasti ma olen ksf! DevilDeVille'i mõtetega päri, kuid see avaldus, et mopeedauto on süüdi neegrite siiajõudmises, tundub mulle pehmelt öeldes veider. Aga kui tänaval tuleb vastu neeger, iPhone kõrva ääres? Kas siis on iföön süüdi neegrite siiatulekus?
Mopeedautode ohtlikkusest. Sõidan autoga enam-vähem igapäevaselt ja näen mopeedautosid kah enam-vähem igapäevaselt. Ei ole ma küll aru saanud, et nad mingit hirmsat ohtu teistele liiklejatele tekitaksid. (Tagasi saate juurde: autoinspektor ütles, et näe-näe, mopeedautodega juhtus 2017. aastal 3 inimkannatanutega õnnetust ja 2018. aastal 4. Ma lubasin endale guugli-minuti ja selle jooksul ei leidnud 2018. aasta liiklusõnnetuste andmeid, kuid 2017. aasta omad leidsin. Arvake, mitu inimkannatanutega liiklusõnnetust siis 2017. aastal juhtus, et mopeedautod eraldi äramärkimist väärisid? Kümme? Kakskümmend? Vale, istuge. 1406. Üks tuhat nelisada kuus.)
Jah, üks olukord kätkeb tõesti teatavat ohtu -- mopeedautole järelejõudmine kehvas nähtavuses. Kuid selle vastu olen siin foorumiski välja pakkunud rohu -- igal mopeedautol peab selja peal olema suur punane reflekskolmnurk. Nagu mõnedel ongi. Siis ei saa mopeedautot päris autoga segi ajada.
Ärge nüüd minust valesti aru saage. Mulle ei meeldi mopeedauto mitte üks raas ja ma loodan, et seda endale kunagi soetama ei pea. Kuid on inimesi, kes peavad. Ning väide, et juhiloata, purjus ja liiklusteadmisteta mopeedijuhid meie liikluse pea peale pööravad, on pisut ülepaisutatud. Kui kindlad liiklusteadmised on jalgratturite? Või jalakäijatel?
Seetõttu mulle pigem tundub, et mopeedautod on sihuke paras nähtus, mille peal saab valada välja oma tundeid ja näidata oma üleolekut.
Ja -- last but not least -- ärme unustame, et kõik suured keelamised saavad alguse väikestest.
Edit: trükivigade parandus.