Jawa Style (640/1) Oilmaster
#3

Esmalt tsiteerime 638-640 manuaali aastast 2004: käigukasti Mogul Trans 90 API GL4 ja Oilmasterisse 2-taktiõli normiga API-TC. Amortidesse Mogul Super 15W40.
90-ndate lõpu 638-640 manuaal annab suurema valiku käigukastiõlisid (Castrol ST 90, Shell Spirax EP 90 jne), 2-taktiliõlisid (Castrol TT, Mobil Two Stroke Super jne) ja amordiõlisid (Shell Donax A, Mobil DTE L3 jne). Enamikke neist õlidest pole enam tootmises.

Üldistades võib öelda, et tehase sõnul sobivad käigukasti kõik 80W90 käigukastiõlid normiga GL4. Tänapäeval on olemas ka normivahesed õlid tähistusega GL4/5 (sama GL4/GL5 või GL4+), mis nö libedusomadustelt (märgsiduri jaoks oluline) vastavad normile GL4 ja määrimisomadustelt (erisurve taluvus) kõrgemale normile GL5. Näiteks Addinol GX 80W90 GL4/GL5. GL4/5 käigukastiõlid on parem valik kui GL4 ja nö kindla peale minek.

Kuigi manuaalides pole mainitud, kannatab kasutada ka enamikke GL5 õlisid. Ainuke oht nendega on siduri libisemine, aga seda juhtub harva. Paljud GL5 õlid ületavad tegelikult GL5 normi nõudeid (vahepeal avaldati ka GL6 norm, aga võeti jälle tagasi). Seega kvaliteetsemad GL5 õlid suudavad pakkuda paremaid määrimisomadusi kui GL4/5.

Eraldi võib veel mainida spetsiaalseid 2-taktilistele toodetud käigukastiõlisid, nt Castrol MTX 75W-140 GL5 (täissünt). Üks parimaid, mis turul saada on, aga kallis. See õli käib mul näiteks vanade Jaapani 2-taktiliste käigukastidesse, milledest mõned on suht õrnakesed ja kipuvad nö tavaõlidega hammasrattaid või käigukahvleid rauapuruks jahvatama.

Jawade mure on juba aegade algusest nõrgad käigukastid ja nõrgad primaarülekakande ketid, seega tasub õli kvaliteedile panustada. Minimaalselt GL4/5.
Sinu mainitud kogus tähendabki 1,1L õli käigukasti. Ilmselt on paigaldatud tehasest 634 tüüpi sidur, mis on veidi väiksema läbimõõduga, mistõttu kulub 0,1L rohkem õli.

2-taktiõlidest sobivad praktiliselt kõik laiatarbe 2-taktiõlid, alla API-TC normi õlisid polegi praktiliselt saada (kui vene omad vms eksoodid välja arvata).

Välistatud on ka mõned rinkaõlid, millel märge, et ei sobi 2T-õlipumbale. Lisaks on mõttekas välistada eriotstarbelised õlid nagu mootorsaeõlid, paadimootoriõlid jms.

Praktikas võiks kasutada minimaalselt poolsünteetilisi õlisid. Ise olen tarbinud Jawades nt Addinol MZ406 poolsünti, mida ostan 20L kanistriga esindusest. 638-640 mootori tüüpprobleemiks on väntvõlli keskmiste laagrite kiire kulumine peamiselt vaegõlituse tõttu. Nagu praktika näitab, aitavad poolsünt- ja täissüntõlid nende eluiga 1/3 kuni 1/2 läbisõidu võrra pikendada. Kui on plaan mootor lahti võtta, siis tasub teha karteri keskvaheseina sisse samasugused õlitusrennid nagu on karteripooltes välimiste väntvõllilaagrite jaoks. Siis kestavad ka keskmised laagrid sarnaselt välimistele.

Amortidesse kannatab panna tänapäevaseid amordiõlisid 10W ja 15W, isikliku eelistuse küsimus.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: madeinussr - 16-04-2019, 11:08 AM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: CHRhmm - 16-04-2019, 22:25 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: argo1974 - 16-04-2019, 23:06 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: Laurts - 16-04-2019, 23:52 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: argo1974 - 17-04-2019, 00:57 AM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: madeinussr - 17-04-2019, 09:35 AM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: roosakummik - 22-04-2019, 23:13 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: isandpauk - 26-04-2019, 12:48 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: madeinussr - 27-04-2019, 16:46 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: veix__ - 27-04-2019, 23:34 PM
RE: Jawa Style (640/1) Oilmaster - Autor: madeinussr - 27-04-2019, 23:56 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne