24-05-2019, 17:05 PM
(24-05-2019, 12:23 PM)MeelisV Kirjutas: minul poleks selle vastu midagi kui linnades rohkem rattureid oleks s.t. oleks ehk vähem autosid AGA kuna neil puuduvad omad teed ja rajad siis kahjuks on nad rohkem õnnetuseks kui õnneks kaelas.
igal aastal raporteerivad linnaisad ja maanteeamet et tehti nii ja naa-palju kergliiklusteid ja me ikka mõtleme ratastele jne. reaalselt tehakse aga neid kus ja kuhu millal tehti midagi kesklinnas/südalinnas mägedes ? kui rääkida pealinnast
tehakse kuskile kõrvale - metsa linnalähedastele põllukülade ümber jms. praegu tehakse Järve metsa aga kesklinna ikka ei saa
ehk jah tehakse nn. tervisespordiks jooksjatele, rulluisutajatele, (sport)ratturitele aga reaalselt liiklusvahendina kasutamiseks kodu-kontor-kauplus-lasteaed-kodu jms. marsruut ei saa kasutada
minge üle lahe põhja poole või nt. rootsi ja mis seal on linnades omad rajad ja teed on olemas ja on ka kasutajaid väga palju.
Eestis on see häda, et meil ei ole joonega jagatud ühiskasutuses kergliiklusteid. Mujal ilmas on enamus teedest jagatud jalakäijatele ja ratturitele ja seal tohib rattur ka uhada ning jalakäija sinna minna ei tohi! Antakse kohe kella ja võid alal jääda. Meil kilulinnas vist on ainud puhas rattatee Lillepi pargis Pirital? Seda on karjuvalt vähe.
Kergliiklusteid on tegelikult täitsa piisavalt ja linnas sees ei peakski rattaga sõitma, kui korralik rööbastransport on olemas. Ja päris südalinnas ei peakski olema eraldi teid kuna meil pole ei kliimat ega kultuuri, me ei ole ikkagi Holland. Meil ei mahuks need eraldi rattateed isegi ära.
Reaalselt on Tallinnasse kesklinna suunas kõik sisenemissuunad täiesti kasutatavate rattasõiduks kõlblike teedega täidetud, probleeme on risti ja linnajagude vaheliste teedega. Kõige suurem probleem on praegu üldse Nõmme-Hullumaja sirge suund ehk Rahumäe tee ja sealt edasi Kristiinest läbi. Proua töötab Sõpruse Ärimajas ja siit Rahumäelt sinna on täielik piin nii jala kui rattaga minna. Ja sealt edasi Mustamäe teele ja ka Paldiski maanteele. Elektrirattaga võiks ju tohutu kaarega sõita, tee läbi Hiiult läbi Õismäe ju olemas. Aga ise vändata nahk märg?
Tegelikult on probleem ka sellesama värske Raudalust tuleva uue kergliiklustee ja Kristiine suuna ühendusega! Kiilist, Uuesalust ja Luigelt saab rattaga Järve ülekäiguni ülihästi ja sealt edasi algab vaev, kui tahad jälle sinnasamma kasvõi Elioni uue maja juurde Hullari risti sõita. Linnapoole saab läbi Veerenni ideaalselt ja Seebi kaudu ka Tondile. Aga edasi? Väiketänavad on, seda küll, nikerdad sealtkaudu.
Ma 2016 suvi võtsin ja sõitsin kõikmõeldavad sellised teed läbi, Kiilist ja ka Uuesalu-Assaku suunad ning uue tee olen jala läbi käinud. Ja sama suvi käisin rattaga Vanasadamas purjetamas aga ikkagi oli mõistlikum rongipeale minna. Õnneks ei tarbinud ma ronge mitte tipptunnil vaid väljaspool seda ja rongis ruumi oli rattale. Pigem on rattasõit jäänud tahaplaanile seetõttu, et pole raatsinud korralikku mõnusat moodsat elektilisaga linna"kokukat" osta, mida saaks ka purjekaga kaasa võtta. Selle, küll ainult isevädatava, "maitse" sain 2015 Euroopas pea 2 kuud jahiga seigeldes ja kõigis sadamalinnades sadu ja sadu kilomeetreid velotades kätte. 25 aastat vana mägiratas on lihtsalt ebamugav kolakas. Ehk ma ei ole rattavihkaja, Eestis on ratturid lihtsalt oma margi suhteliselt täis teinud, seda kõndija/autojuhi silme läbi.