18-06-2019, 15:01 PM
(15-06-2019, 09:35 AM)muska71 Kirjutas:(14-06-2019, 22:02 PM)Daff Kirjutas:Käima läheb talvel paremini. Hääl on ka nagu ühtlasem, kui käib.(14-06-2019, 21:36 PM)pannkook Kirjutas: ma viskasin ka oma kamza õli välja, lääne õliga käib palju lobedamalt.
Milles see väljendub?
No see, et motor ühtlsemalt käib on rohkem pettekujutelm. Pigem töötab vaiksemalt. Inimene usub ikka seda mida loodab aga nende vanade mootoritega on see, et kui trehvab viskoossem õli sisse siis see ei lase kulunud sõlmede vahelt nii kähku jalga ja mootorist kaovad lõtkudest tingitud kolinad. Hea õliga, maakeeles paksu õliga saab mootori vaiksemaks küll. See jätabki pildi, et motor töötab paremini. Samas paremini või vaiksemini on antud kontekstis vist isegi võrreldav sõnaga ühtlasem.
Vene ajal sai mitu Žigulli nii maha müüdud, et müügiks läks sisse mingi lennunduses kasutatav körram. Avioõliks kutsuti. Oli nii külmalt kui kuumalt suht ühesugune paks mass ja sellega žigulli motor töötas nagu sahin.
Samas on nende paksude õlidega mootori sisetakistus suurem.
Näide vene ajast. Mosse 412 AS 8 ehk autooliga ajas spidoka sentimeetri jagu üle 160 aga kui panid sisse diisel õli, mis oli ka laialt kasutuses bensiinimootorites tollel ajal, siis hea kui 160 kätte said.
Praegu paljud sõiduauto esindused pakuvad uutele autodele 0W algusega õlisid. Põhhirõhk ongi sisetakistusel, et kütusekulu oleks see mis reklaambrožüür lubab. Paned juba 5W/10W sisse ja kütusekulu tõuseb. Peale 150 tuhhi on mootor omadega õhtal. Vesi on ikka vesi.
Sama kehtib laias laastus ka traktori diiselmootori ,nii uue lääne kui vana vene oma kohta.
Aquila captas non muscas.