21-06-2019, 17:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2019, 18:05 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(21-06-2019, 14:10 PM)olli Kirjutas: Valmistaja poolt lubatud kiiruse ületamine läheb tavalise kiiruseületamisena kirja. Võimalik, et seal saab trahvi teha ka omavolilise ümberehituse eest (kiirusepiiraja eemaldamine vms), aga sõiduki kategooria (tüübikinnitus ja muud jutud) ei muutu sellest ikkagi - tegu on endiselt mopeediga, mille juhtimiseks on vajalik mopeedi juhi luba. Ainuüksi see, et ta on võimaline valmistaja lubatud kiirusest kiiremini sõitma (paljud mopeedid juba tehasest suudavad seda), ei too kohustust teda autona arvele võtta ega ka B kategooria lubadeks. Juht lihtsalt ei tohi valmistaja lubatud kiirust ületada - ka mitte mäest alla ja taganttuulega.Enda rolleriaegadel ca. 15+ aastat tagasi oli teada, et "tuunitud" rolleriga 50+ km/h politseile vahele jäädes oleks tulemuseks soolane trahv ilma A kategooria lubadeta ja registreerimata mootorrattaga sõitmise eest.
Seda kartsid kõik "tuunitud" või 80 ccm rollerite omanikud nagu tuld.
Leidsin ühe olukorrale vastava 10 aasta taguse päris juhtumi ka elust enesest: https://www.rolleriklubi.net/threads/pol...ost-355344
See 3300 krooni oli veel omamoodi üsna odav lõbu. Mäletan ka ühte vist lausa 8000 kroonist trahvi maanteel ca. 100 km/h mopeediga sõitmise eest.
Siis on vist vahepeal seadused muutunud selle koha pealt leebemaks koos mopeedide arvelevõtu kohustusega?