15-10-2019, 23:08 PM
(15-10-2019, 22:16 PM)meli666 Kirjutas: Miskine külajutt räägib, et 9Hj bensiin võtab 2.5-3 liitrit tunnis. 10Hj diisel aga ei võtvat liitritki.Eks on merel neid erinevaid motooreid ühtlasel käigul sadu, kui mitte tuhandeid tunde käitatud. Ja diisel on täiesti sõgedalt ökonoomne! Ning vahed ongi täpselt sellised ehk kolmekordne kuluvahe. Merel sõukruvi ringiajamine on väga samalaadne töö, kui geneka või hüdropaki käitamine. Seega kopa hüdropaki allikana tasub disiel enanst päris kiiresti ära. Lisaks ju see, et diisel ei ole kaugelt nii kuumakartlik.
Tundub nagu ebaloogiline...
Diisli näide, vanemale koolile tuttav mootor kõikmõeldava tehnika pealt Bedford Blitzist diisel_Mosseni, kahveltõstukist traktorini. Aga ka väga suures mahus "marineeritud" - vana "hää" Perkins 4.108 4-pütane 1760cm3 38kW/51Hj Merel ühtlasel käigul 3 liitrit tunnis, liigutamas 13-meetrist/8-tonnist purjekat. Kui tuli vastulainet tramp, läks 5 liitrit ja siis olid kõik 50 diisliobest ka töös.
Ametlikud numbrid on sellised, see siis marine-mootorile:
3000 rpm, 40brutojõudu kasutada, ühtlane käik 3,6 l/h. Täiskoormusel 9,87 l/h.
3600 rpm, 48 brutoobest, 4,6 l/h ja täiskoormus 12,5 l/h.
4000 prm ehk max.pöörded, 50 lubatud obest töös, 6,0 l/h ja täiskoormus ehk absoluutne maksimum 13,5 l/h.
Me hoidsime 2500 peal, kus on maksimum-torque ehk jõuliseim. Võimsust pole enamasti vaja aga 2200-2500 on jäme 105Nm ja 35Hj.