30-10-2019, 14:15 PM
Riiklikele registreerimismärkidele on kehtestatud nõuded - https://www.riigiteataja.ee/akt/102092014002
Muuhulgas on ette nähtud turvanõuded - suunatundlikud turvaelemendid EST, virtuaalne turvaniit.
Ei tasu katsetada sellega, et osta selleks vastavat õigust ning vahendeid mitteomavalt isikult riikliku registreerimismärgi laadne toode. Politsei ja veelgi sagedamini piirivalve on terava silmaga ning nõuetele mittevastava registreerimismärgi kasutamine on samaväärne registreerimismärgi puudumisega (rahatrahv kuni 800 eurot). Vastasel juhul võiks igaüks meist ise papitükile numbri joonistada ja sellega ringi sõita. Esimese asjana märkab politsei muidugi sinisel taustal Euroopa Liidu lipu ja EST tähise puudumist, mis on kohustuslik kõigil sõidukitel, mis Eesti liiklusregistrisse kantud alates 01.05.2004 ehk Euroopa Liiduga liitumisest (NB mitte segamini ajada sõiduki valmistamisaastaga, lähtuda tuleb Eesti liiklusregistris esmaregistreerimisest arvestamata näiteks registreerimist NL-egistris). Sellel põhimõttel on mõned erandid, kuid üldkasutatavate (valgete) numbrite puhul on see reegel.
Vahest ikka pean nõustama mõnda õnnetut, kes saab karistada registreerimismärgita sõiduki juhtimise eest ning halvemal juhul ka see märk konfiskeeritakse.
Muuhulgas on ette nähtud turvanõuded - suunatundlikud turvaelemendid EST, virtuaalne turvaniit.
Ei tasu katsetada sellega, et osta selleks vastavat õigust ning vahendeid mitteomavalt isikult riikliku registreerimismärgi laadne toode. Politsei ja veelgi sagedamini piirivalve on terava silmaga ning nõuetele mittevastava registreerimismärgi kasutamine on samaväärne registreerimismärgi puudumisega (rahatrahv kuni 800 eurot). Vastasel juhul võiks igaüks meist ise papitükile numbri joonistada ja sellega ringi sõita. Esimese asjana märkab politsei muidugi sinisel taustal Euroopa Liidu lipu ja EST tähise puudumist, mis on kohustuslik kõigil sõidukitel, mis Eesti liiklusregistrisse kantud alates 01.05.2004 ehk Euroopa Liiduga liitumisest (NB mitte segamini ajada sõiduki valmistamisaastaga, lähtuda tuleb Eesti liiklusregistris esmaregistreerimisest arvestamata näiteks registreerimist NL-egistris). Sellel põhimõttel on mõned erandid, kuid üldkasutatavate (valgete) numbrite puhul on see reegel.
Vahest ikka pean nõustama mõnda õnnetut, kes saab karistada registreerimismärgita sõiduki juhtimise eest ning halvemal juhul ka see märk konfiskeeritakse.