01-11-2019, 13:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2019, 13:23 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(31-10-2019, 23:55 PM)Marko Kirjutas: Val mõtles vist, et vundamendi lahtikaevamiseks peaks olema vasakule-paremale nihutatav pöördtelg traktori küljes. Ämblikule selle funktsiooni lisamine oleks totaalne overkill. Ilma selleta tekib jah keskmise elumaja vundamendi soojustamisel 10-15m3 ilmaasjata väljakaevatud pinnast, aga võrreldes siini ehitamisega on see pisike mure.
Just! Teine asi, et ei ole samasugusest freifer-kopast pääsu, kui külgnihet pole ja tervet ilma lahti kaevata ei soovi. Muidugi: minu kogemused pärinevad vaid ja ainult Nõmme liivast ja Noaarootsi kiviklibusest liivast ja moreenist, mingisugused eriti värdjalikult raskelt kaevatavas pinnases on äkki lugu teine aga mistahes hüdraulika on juba inimesest tuhat korda parem. Ainult savis mitte, kus savi kopast kätte samine on pool tööst. Savi on õudne, kaeva seda kopaga või käsitsi... Kuna vundamendile on kunagi auk ikkagi tehtud, ei tohiks selle serv väga hull olla, kui tahta hüdro ja soojustus panna.
Seega ma kohe mitte üldse ei saa siin juttudest aru, kus kasvõi seesinane T-16 mõtetuseks nimetatakse? Sama ka metsatõstukitega, kellel on viimane lüli pikenduv - kraavide jaoks ideaalne, saad otse alla kaevata ja päris sügavale! Profiil-greiferid olemas, kaeva ja puhasta! Koos rotaatoriga, kes just juured puruks keerab, super! Vahva Jussi 320 mingi iidvana demovideo, kus alguses just otse alla päris korralik auk tehakse. Käsitsi läheks hulluks samasugust tehes ja nii kitsast ja sügavat ei saagi. Lisaks antakse neile tõstejõud aga kui suur on hüdrosilindri tõmbejõud, kui otse küljealt kaevata? Ehk kui metsik on viiamse pikend-lüli enda maksimaalne pulling-force? Sadades kilodes on kaalud tänu metalli paindumisele ja masina kummuli minemisele, reaalsed jõud on ikka palju tummisemad.
Jäin aga mõttesse ja "kinni" pehme maa ja metsakraavide puhastus". Teoorias on sisi metsa nõnna palju, kraavitamist ka, et mingi metsahaagis on kas olemas või igal juhul vajalik. Omaenda hüdrojaamaga ATV-väiketrakatsi omad on odavaimad, parematel on omal rattavedu olemas... ja see ongi ise ju iseliikuv-autonoomne kopp, mis oli ka üks teemapüstituse eesmärkidest! Ainus asi ette tiisli alla pööratav rattapaar (trailer dolly) ehitada, mis siinsetel "guliibinitel" on tõeline kukepea! Ja kui ostad odavaima aga piisavalt võimeka haagise ilma rattaveota, siis sama hüdro pealt ette hüdrovedu-"kutsikas" ei tohiks ka tuumateadus olla, kallim ikka ei tule sest hinnavahed vedevatel haagistel suurusjärk 3K€. Kuna korra käis läbi ka poest ostetav "mehaaniline labidas", siis ma lihtsalt ei näe sellisel talumajapidamises otstarvet! See on väikese ehitus- ja haljastusfirma vahend tagaaedades midagi teha, nagu ka mikromõõdus roomikekskavaatorid ja roomikdumperid. See, et üks ülilahe "hull somm" sellisega midagi teeb ja on sinutorusse lõputult videosid pannud, ei tee seda mingiks "eriliseks" asjaks! Tegu lihtsalt kaamoses vaevleva ja lõputult käes olevat aega raiskava juutjuuber-suunamudijaga

edit - PS: kui liigutamiseks ei ole ei haagisel vedu ja dolly't ei taha ka ulmekalliks/keeruliseks ajada, siis kraavi kaevamisel/puhastamsiel on abiks vana hea skandinaavia "trikk" üleveopraamidelt - tross! Ehk vints! Kui tõstukil ei ole küljes (odavatel mitte), siis odavaim on elektrivints, see maksa üldse midagi. Kallim ja metsatöös ka abiks oleks hüdrovints, need 1-1,5K€. Kraavi kaevatakse ju järjest ehk vead vintsi lahti, kinnitad puukülge ära ja muudkui tõmbad kaeveaparaati edasi. Ja kui ka upud mutta - ikka saad vintsist abi!