24-11-2019, 23:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-11-2019, 23:35 PM ja muutjaks oli aavu.)
(24-11-2019, 18:07 PM)tonis278 Kirjutas:(24-11-2019, 16:42 PM)aavu Kirjutas: https://www.obs.ee/~jaak/loengud/teine/t...teist.html
Seal allpool on sisetakistusest juttu, isegi mina sain aru oma 53 a tagasi lõpetatud keskharidusega.
Kui palju siis Teie arvates ühe pliiaku sisetakistus on, kui 12,5V juures suudab välja anda 500A?
Ja kas laadima pannes on sellesama aku sisetakistus teine?
Samuti, 15V ja 1A on ok, aga 15V ja 0,2A enam ei sobi?
Vooluallika sisetakistuseks nim. takistuse dimensiooniga suurust, mis arvuliselt võrdub elektromotoorjõu ja lühisvoolu tugevuse suhtega.
Väikeste takistuste korral saab Ohm'i seadus kuju:
kus on sisetakistus.
c) Kui elektroodid ühendada, tekib vool, mille tugevus sõltub elektromotoorjõust, juhtme takistusest ja lahuses toimuva reaktsiooni kiirusest - viimane määrab meie vooluallika sisetakistuse .
Nii sisetakistus kui elektromotoorjõud sõltuvad temperatuurist: soojendamisel sisetakistus väheneb (miks?) ja elektromotoorjõud kasvab (jälle miks!). Veel sõltub sisetakistus lahuse kontsentratsioonist ja aktiivse elektroodi pindalast. Reaktsiooni käigus lahus loomulikult nõrgeneb, elektroodi aktiivne pind kattub sooladega - kõik kokku viib sisetakistuse kasvamisele. Selle tõttu element "põleb läbi", tema töövool langeb ning vaatamata elektromotoorjõu säilimisele pole ta enam kasutatav.
Nüüd vastus küsimusele.
500amprit = 12,5volti jagatud starteri ja tema juhtmete takistus liidetud vooluallika sisetakistus. Head arvutamist veidi eespool toodud valemi järgi!
Sisetakistuse muutuse tingimused on punaselt.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.