25-11-2019, 10:27 AM
(25-11-2019, 10:06 AM)aavu Kirjutas: ...
Aku sisetakistust ju otse mõõta ei saa, ainult valemi kaudu. Kui jätad starteri ja juhtmed mängust välja, huvitav mida sa mõõdad?
Mõõdabki oomilist takistust aku sisend- ja väljundklemmi vahel. Mis ei näita mitte istelihastki aku seisukorra kohta.
Aga las katsetab, saabki targemaks. Me kõik oleme alustanud suht juhmina. Ning õnnetuseks ei suuda igaüks lõpuni mõista, et vahelduvvool ei allu ohmu seadusele otseselt, seal on keerukamad seosed. Ning igasugused pulsslaadimised ja desulfaatorid on alalisvool ainult õigel sagedusel ostsilloskoobi jaoks. Akus toimuva aeglase keemilise protsessi jaoks on sekund päris lühike aeg...
Sulfateerunud aku ajavad ühtviisi keema nii 0,2, 2,0 kui 20 A. Küsimus on vaid paukgaasiks keedetava vee kadumisel kiiruses ja aku kuumenemises protsessi käigus.
Kuigi ma ei kujuta ette, millise pingega peaks ühte surnud 12V happeakut "laadima", et saada voolutugevuseks 20 A...