26-11-2019, 10:11 AM
(26-11-2019, 09:49 AM)v6sa Kirjutas:(26-11-2019, 09:26 AM)Mossemees Kirjutas:(25-11-2019, 13:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Olen ka sellisega sõitnud ja seda et jõudu jätkuks küll ei julgeks öelda kiirusomaduste ja kütusekulu poolest võiks näiteks Mossega võrrelda. Kütusekulu oli minu mäletamist mööda 8+. Paar korda üritasin käru ka vedada, õnneks oli tühi auto ja kerge käru niiet jalgu kellelegi ei jäänud.
Rohepesu on selle nähtuse nimi: https://et.wikipedia.org/wiki/Rohepesu
Tegelikult oleks Mosse märksa keskkonnasäästlikum, alates tootmisest lõpetades utiliseerimisega. Sisaldab oluliselt vähem plaste jm. probleemset kraami. Ja kui veel toota ka nii nagu üht autot tegelikult tootma peaks, mitte nagu seda omal ajal NSVL-s tehti, siis peaks päris pikalt vastu ka. Ainuke häda, et siis sa ei ostaks iga 10-15 aasta tagant uut autot, vaid kärutaksid ühega terve elu ringi ja kust need autotööstuste kröösused siis oma miljardikasumid saaks?
aga alles üheksakümendate lõpus oli Euroopa suurlinnade õhk sedapalju saastunud, et tavalise katalüsaatoriga ottomootoriga auto summutust väljus puhtam õhk, kui see mootor sisse hingas.
Hm... Sai üheksakümnendatel käidud küll Stockholmis, Helsingis, Frankfurdis (Maini ääres), Hamburgis, Varssavis, aga mingit koledat õhureostust ma küll ei märganud. Hoopis siinsamas Tartus lõi mõni Riia mäkke pressiv pissivate pihustitega Ikarus või Kamaz terve tänava tossu täis .
Puruks ja pool pööret tagasi!