26-11-2019, 23:08 PM
(25-11-2019, 10:04 AM)v6sa Kirjutas:Vot mina ei tea, mitu jääkaru ma olen elu jooksul ära tapnud. Aga üleeile tapsin VAZiga jänese, täiesti tahtmatult, hüppas teine ootamatult ette. Lisaks mõrvasin tol päeval veel 4 looma: 3 hiirt püüdsin lõksu ja oma koera lasin magama panna(24-11-2019, 23:25 PM)oltsberg Kirjutas: ...
Nimelt tuleb selline naljakas asi välja, et külmal ajal on VAZiga kasulikum sõita kui Fabiaga Vahe ei ole muidugi suur, aga paratamatult tekib küsimus, et mis kasu on tehnika arengust?
...
Omanikule on kasulikum see auto, mis vähem kulutab.
Maakerale on kasulikum see auto, mis vähem pasandab kasutamisel.
Konkreetne rohkem kulutav pasandab vähem. Jääkarud sulavad hiljem, suurlinnade õhk on puhtam. Meil perifeerias on sellest muidugi pohlad.
Aga minu küsimuse mõte oli järgmine... Ma ei ole küll tugev keemias ega teistes reaalainetes, aga... Kui põletame H-st ja C-st koosnevat kütust, siis ideaalse põlemise puhul on tulemuseks CO2 ja H2O. Eeldusel, et aine massi jäävuse seadus on jätkuvalt kehtiv (pederastia näiteks on kuulutatud hälbest auasjaks) ja reaktsioonivõrrandi pooled peavad olema tasakaalus, siis kuidas on võimalik, et reaalselt rohkem kütust põletades saame mingit reaktsioonisaadust vähem, kui väiksema koguse põletamisel?
Ideaalseid olukordi praktikas ei esine, mistõttu auto korstnatorust väljub ka poolfabrikaate, mille määra kontrollitakse ka ülevaatusel. Kahju, et enam ei anta kliendile gaasianalüsaatori väljatrükki (oleks õpetlik uurida), aga rahuldume sellega, mis kontrollkaardil kirjas.
VAZ:
CO: Tühikäik 0,01% 2000+ rpm 0,028%
CH: Tühikäik 16ppm 2000+ rpm 17ppm
FABIA:
CO: Tühikäik 0,138% 2000+ rpm 0,110%
CH: Tühikäik 11ppm 2000+ rpm 6ppm
Viimased näidud on seletatavad ehk kollektoris paikneva katalüsaatoriga, mis minu arusaamist mööda ongi Euro3 ja 4 peamine erinevus. Samas ei pruugi need numbrid eriti õiged olla, sest ülevaataja leidis summutist tillukese augu, mille ka (delikaatses sõnastuses) veaks märkis.
Ja ärme unustame, et need numbrid on saadud töösoojal mootoril. Külmalt startides 10 km distantsil annab VAZ juba neljanda kilomeetri lõpus enam vähem samasuguseid numbreid, aga Fabia kimab nendeni jõudmiseks veel 6 km.
Minu algse küsimuse mõte oligi selles, et kas termostaadi vahetus võiks olukorda parandada? Naljakas ju, kui "roheline" auto vanast heast Porsche inseneritööst reaalselt rohkem pasandab.
PS. Sõbral oli 1986a 2108, mis andis gaaside osas välja katalüsaatoriga auto normid.