27-11-2019, 10:27 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-11-2019, 10:34 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(27-11-2019, 00:18 AM)Peeter80 Kirjutas: Toon elulise näite. On Mersu, ilus pikk SEL kerega originaalis säilinud, üle 35a vana. Hooldanud, taastanud ainult originaal osadega. Sõidab ainult suveti. Plaan hoida sellisena võimalikult kaua kui resurss jms lubab, tahaks jätta poisile s.t vähemalt 14 a veel poputamist.Tegelikult saab ka omas mahlas säilinud masinale edukalt musta numbri ja nõuded on ikka otseloomulikult palju leebemad kui värskelt restaureeritud masinal: M408
Võiks nagu olla juba vanasõiduk. Õigemini minu jaoks ongi. Sinna sisse pannud kindlasti 3x turuväärtuse jagu raha. Jama jah selles, et kindlustuse jaoks on see samaväärne auto24 müügis olevate rontidega.
Minu olukorras kus ma tegelen auto originaal konditsiooni ( sh. Ka paatina) säilitamisega, mis tegelikult nõuab päris suurt resurssi ja teadliku tegutsemist nii vana auto puhul, pole kahjuks tänasest mustast numbrist mingit kasu. Aga sellest pole hullu, selle pärast ma teda ülevärvima ka ei hakka ja istmenahku uustoodangu vastu vahetama, et seda musta märki külge saaks.
Nagu ma eeskõnelejate jutust ka aru saand siis pole ma ka nn musta numbri sihtgrupp kuna ei tegele vanatehnika taastamisega vaid omamisega. Sesmõttes kui minu mätta otsast vaadatuna võiks meil mingi eritunnus ju olla... hall, kollane vm. Et siis mingitmoodi saaks auto ära märgitud kindlustuse jaoks ja kui juhuslikult tulevikus tuleb teemaks või automaks (mis kindlalt tuleb) siis saaks sellelt mingi soodustuse ja ülevaatus võiks ka ju olla mingite mööndustega...
.
Kui to must nr on hetkel mõeldud taastamistöö tunnustusena siis seda ta teeb hetkel hästi (vähemalt siis vene tehnika vallas) kuna need vähesed masinad on ju uhked ja müts maha omanike ees.
Analoogne näide oli lisaks see aasta Konse Vanatehnikapäevadel musta numbriga tumesinine BMW 2000, millel värvist ja iluliistudest oli paari meetri pealt juba aru saada, et auto on originaalina säilinud. Kahjuks ise pilte sellest ei teinud, ehk oleks kellegil teisel neid jagada.
Seega peaks kõnealune SEL ka edukalt kui mitte praegu, siis vähemalt tulevikus musta numbri alla minema.
Küll need vajalikud protsendid ka järgi tulevad, ei ole ju mõeldav, et nt. aastal 2040 kehtiks ikka selline nõue originaalsusele (st. 1971 ja 2005 aasta auto samasse patta läheksid

e) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1970. a ja vähemalt 35 aastat tagasi –
vähemalt 95 % ulatuses;.