28-11-2019, 10:27 AM
Neil mõlemal peaks olema all uuemad "kolmetoimelised" katalüsaatorid, mis peamiselt tegelevad lämmastikujääkidega, kuna nüüdisaegsed mootorid ei tohiks juba põlemisprotsessi optimeerimise iseärasuste tõttu oluliselt ei vingugaasi ega haatseed välja ajada. Aga loomulikult, katalüsaator jõudumööda taandab ka vingu süsihappegaasiks ja haatseed veeks ja lämmastikuks. Ehk märkus halva sõnastuse kohta on väga õige.
Minu kogemus sajandialguse LADAga oli säärane, et kütuse hetkekulu see näitas umbes minutise viivega. Küll oli meil ilmselgelt halb isend, mis soojenes juba uuest peale halvasti. Nii kümmekond minutit kulus enne, kui 80 peale kerkis. Kütusekulu oli küll < 7, see oli hea. Kuniks süütepool jälle ikaldus...
Panime prooviks kütuse mõõteturbiini katseks peale ja saime auto enda hetkekulunumbrist hoopis erinevaid näite. Pikaajaline kulu tuli küll samasse suurusjärku.
Olgu küll öeldud, et sama kino on ka sama ajastu Peugeot 406-ga, mille hetkekulu näit jääb tegelikust kenasti maha.
Aga kogu see arutelu on täitsa kohatu ja offtopic algse küsimuse kontekstis elik küsija jaoks ilmselgelt on uuem auto kallim ning selle asemel kasutab arvutada oskav inimene vana laadat.
Minu kogemus sajandialguse LADAga oli säärane, et kütuse hetkekulu see näitas umbes minutise viivega. Küll oli meil ilmselgelt halb isend, mis soojenes juba uuest peale halvasti. Nii kümmekond minutit kulus enne, kui 80 peale kerkis. Kütusekulu oli küll < 7, see oli hea. Kuniks süütepool jälle ikaldus...
Panime prooviks kütuse mõõteturbiini katseks peale ja saime auto enda hetkekulunumbrist hoopis erinevaid näite. Pikaajaline kulu tuli küll samasse suurusjärku.
Olgu küll öeldud, et sama kino on ka sama ajastu Peugeot 406-ga, mille hetkekulu näit jääb tegelikust kenasti maha.
Aga kogu see arutelu on täitsa kohatu ja offtopic algse küsimuse kontekstis elik küsija jaoks ilmselgelt on uuem auto kallim ning selle asemel kasutab arvutada oskav inimene vana laadat.