16-12-2019, 15:05 PM
Kuna isu teada saada reaalsete töötemperatuuride kohta oli piisavalt suur, siis leidsin ühe võõramaakeelse foorumi, kus seda teemat oli läbi katsete ja mõõtmiste käsitletud. Kõige kuumem punkt on õhkjahutusega mootoril ikka silindripea ja küünla alune. Silinder nii kuum ei olegi.
Küünla alla müüakse lausa seibiga temperatuuriandureid, mille külge saab siis välise mõõteriista ühendada. Igati hea mõte minu meelest.
Või siis mõni selline
Nagu juba eelnevalt mõõteriista pildilt näha on, ei saa need pinnatemperatuurid seal ikkagi väga kõrged olla. Asjapulgad siis mõõtsid küünla alla käivate anduritega kui ka juba tehase poolt statsionaarsete silindripea temp.anduritega ja lühikokkuvõte on selline, et mootoreid suurel koormusel ja kõrgetel pööretel (ca 8000+ p/min) piinates olid erinevad tulemused vahemikus 200-250°C. Keegi tõi välja ka huvitava materjali tugevusest lähtuva õhkjahutusega lennukimootorite temperatuuride kõvera, millest järeldub, et alumiiniumvalu tugevusomadused säilivad ca 230°C-ni, peale mida ta juba muutub järsult järjest nõrgemaks. Samuti tuli katsetest erinevate ratastega välja, et mõningatel juhtudel hakkas mootor juba ebastabiilselt tööle, kui silindripea temperatuur jõudis 240°C kanti. Silindri ribide vahel saadi aga temperatuuriks mitte rohkem kui 110°C.
Samas oli ka üks mees foorumis, kes väitis oma rattal silindripea temperatuuri mitte üle 110°C tõusvat. Kui nüüd tulla tänapäeva mootorite juurest samm tagasi IŽ Jupiter teemasse, siis tolle mootori normaalseks pöörete maksimumiks peetakse 5100-5300 p/min, vähemalt omaaegse kirjanduse väitel. Kõik üle selle on tehase poolt kahjulik juba tollele loomale. Ehk kui rahulikult kulgeda ja mitte midagi anomaalselt selle mootoriga korraldada, võiks kõigi eelduste kohaselt selle mootori silindripea temperatuur ka sinna 100-110°C piiri kuskile jääda. Eks see mootori töötemperatuur sõltub ka paljudest muudest nüanssidest ehk mootori üldisest seisukorrast ja reguleeritusest. Liiga lahja küttesegu tõstab temperatuuri, samuti vale küünla hõõgarv ja ka liigvarajane süütenurk. Kui jällegi süüde liiga hiline on, siis põlevad leegitorud kenasti siniseks (mis võib tulla ka liiga kõrge oktaanarvuga kütuse kasutamisest).
Vähemalt on värvile esitatav taluvuspiir suhteliselt selge.
Võibolla peaks oma küsimuse hoopis teisiti püstitama, kas keegi on testinud veokisarja PUR värvide kuumataluvust? Ise kasutan Gravihel värvi. Tänud ka eelmistele vastajatele!
Küünla alla müüakse lausa seibiga temperatuuriandureid, mille külge saab siis välise mõõteriista ühendada. Igati hea mõte minu meelest.
Või siis mõni selline
Nagu juba eelnevalt mõõteriista pildilt näha on, ei saa need pinnatemperatuurid seal ikkagi väga kõrged olla. Asjapulgad siis mõõtsid küünla alla käivate anduritega kui ka juba tehase poolt statsionaarsete silindripea temp.anduritega ja lühikokkuvõte on selline, et mootoreid suurel koormusel ja kõrgetel pööretel (ca 8000+ p/min) piinates olid erinevad tulemused vahemikus 200-250°C. Keegi tõi välja ka huvitava materjali tugevusest lähtuva õhkjahutusega lennukimootorite temperatuuride kõvera, millest järeldub, et alumiiniumvalu tugevusomadused säilivad ca 230°C-ni, peale mida ta juba muutub järsult järjest nõrgemaks. Samuti tuli katsetest erinevate ratastega välja, et mõningatel juhtudel hakkas mootor juba ebastabiilselt tööle, kui silindripea temperatuur jõudis 240°C kanti. Silindri ribide vahel saadi aga temperatuuriks mitte rohkem kui 110°C.
Samas oli ka üks mees foorumis, kes väitis oma rattal silindripea temperatuuri mitte üle 110°C tõusvat. Kui nüüd tulla tänapäeva mootorite juurest samm tagasi IŽ Jupiter teemasse, siis tolle mootori normaalseks pöörete maksimumiks peetakse 5100-5300 p/min, vähemalt omaaegse kirjanduse väitel. Kõik üle selle on tehase poolt kahjulik juba tollele loomale. Ehk kui rahulikult kulgeda ja mitte midagi anomaalselt selle mootoriga korraldada, võiks kõigi eelduste kohaselt selle mootori silindripea temperatuur ka sinna 100-110°C piiri kuskile jääda. Eks see mootori töötemperatuur sõltub ka paljudest muudest nüanssidest ehk mootori üldisest seisukorrast ja reguleeritusest. Liiga lahja küttesegu tõstab temperatuuri, samuti vale küünla hõõgarv ja ka liigvarajane süütenurk. Kui jällegi süüde liiga hiline on, siis põlevad leegitorud kenasti siniseks (mis võib tulla ka liiga kõrge oktaanarvuga kütuse kasutamisest).
Vähemalt on värvile esitatav taluvuspiir suhteliselt selge.
Võibolla peaks oma küsimuse hoopis teisiti püstitama, kas keegi on testinud veokisarja PUR värvide kuumataluvust? Ise kasutan Gravihel värvi. Tänud ka eelmistele vastajatele!
