16-01-2020, 17:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-01-2020, 17:58 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(15-01-2020, 20:43 PM)nymmik Kirjutas: Lisan lingi artiklile Muhuklubist SIITSuur tänu Imre!
Seal on juttu Kuidas mootor sündis.
Nüüd asi selge nende NAMI-V ja NAMI-G mootoritega:
Algselt pidi mootoriks saama “NAMI-V”, mis oli välja töötatud Volkswageni (Põrnika tootmise algus 1947.a) mootori põhjal. Väljatöötajate suurele pahameelele vaatamata anti käsk kasutada siiski “NAMI-G-d”. Argument oli üsna kaalukas: “NAMI-V” tootmiseks vajaliku baasi puudumine, samas oli mootor “NAMI-G” seeriatootmiseks praktiliselt valmis. "NAMI-G" aluseks oli võetud BMW mootor, mis oli välja töötatud 50-ndate aastate alguses (dessandi) maastikuauto jaoks.
(16-01-2020, 17:02 PM)stennadi Kirjutas: ....
https://quto.ru/journal/articles/kak-roz...rbatyy.htm
Siin lingil kirjutatakse, et mootorivahetuse ametliku põhjusena olevat hoopis Volkswageni patent boksermootorile ja olukord, et venelased olid seda kopeerinud:
И вдруг в конце 1959 года на завод пришло неожиданное известие: фирма Volkswagen предъявила претензии к патентной чистоте оппозитного мотора! Кошкин до сих пор не знает, действительно ли немцы пронюхали про скопированный двигатель, или это была «утка» со стороны НАМИ с целью пропихнуть в производство свой мотор.