21-02-2020, 16:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-02-2020, 18:45 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(21-02-2020, 12:00 PM)ratsoup Kirjutas: ....Ainus majanduslik käega katsutav kasu mustast märgist on vaid, et kolmel aastal neljast saab vältida ülevaatusel käimist. Kindlasti saab autot müües küsida kõrgemat hinda. Aga kas see vastab vaevale, et must märk saada? Tahaks näha kes seda pulli ära teeb, nii et majanduslikult oleks kasulik. Muu on pigem ajaloo autentsuse säilitamise ja uhkuse teema - ehk pehmed väärtused....See väide ei ole siiski 100% tõene. Musta numbri komisjoni ja hindamisakti ei tehta tasuta, vaid vastavad kulud peab maksma kinni sõiduki omanik. Meelde on nagu jäänud hindamisakti kogumaksumuste näited 150-200 eurot (võin ka valesti mäletada).
Võtame näiteks kesktee, et 175 euro eest saab käia 5 korda tehnoülevaatusel. Musta numbri akt kehtib 12 aastat, mille käigus saab 11 TÜV asemel 3-ga hakkama. Kui sellele lisada ka akti maksumus, siis rahaliselt (majanduslikult) ümberarvestades saab laias laastus vältida üle aasta ülevaatusel käimist.
Tõenäoliselt on autoomanikule siiski TÜV-le kuluv aeg palju väärtuslikum kui see 35 euri, nii et reaalsem oleks siinkohal rääkida ajalisest kasust, et ei pea kolm aastat TÜV käima. Majanduslik käega katsutav kasu on kokkuvõttes vähemalt poole väiksem tänu akti enda maksumusele.