24-02-2020, 11:49 AM
Kolvid vast ikka mingid vanemad kui rõngaste arvu vaadata.
Uuemal ajal on juba taibatud et pole mõtet nelja rõngaga hülssi kulutada ja kahest surverõngast ja ühest õlirõngast on ka piisavalt.
Sellest alumise õlirõnga mõttest väga aru ei saa et miks on vaja kolvi juhtpinna vahelt õli ära kraapida kui sinna oleks teda just vaja et kuivalt ei hõõrduks ja soojust üle kannaks kolvilt hülsile.
Vanasti võis ta muidugi olla sundkäik kui kuuma kolviga kokkupuutes muutus õli nii vesivedelaks omamata mingit kleepumisvõimet et pääses õlirõngast läbi mis ei liibunud ühtlaselt silindriseinale.
Õlid aga on vahepeal paremaks läinud ja eriti selle kleepumisvõime kuumalt ning kõikjal maailmas käivad mootorid edukalt kahe surverõnga ja ühe õlirõngaga.
Rõngad aga peavad olema korralikud ja liibuma silindriseinale et kuskilt valgust läbi ei paistaks sest muidu pole ka viiest rõngast mingit kasu kui nad oma tööd ei tee.
Uuemal ajal on juba taibatud et pole mõtet nelja rõngaga hülssi kulutada ja kahest surverõngast ja ühest õlirõngast on ka piisavalt.
Sellest alumise õlirõnga mõttest väga aru ei saa et miks on vaja kolvi juhtpinna vahelt õli ära kraapida kui sinna oleks teda just vaja et kuivalt ei hõõrduks ja soojust üle kannaks kolvilt hülsile.
Vanasti võis ta muidugi olla sundkäik kui kuuma kolviga kokkupuutes muutus õli nii vesivedelaks omamata mingit kleepumisvõimet et pääses õlirõngast läbi mis ei liibunud ühtlaselt silindriseinale.
Õlid aga on vahepeal paremaks läinud ja eriti selle kleepumisvõime kuumalt ning kõikjal maailmas käivad mootorid edukalt kahe surverõnga ja ühe õlirõngaga.
Rõngad aga peavad olema korralikud ja liibuma silindriseinale et kuskilt valgust läbi ei paistaks sest muidu pole ka viiest rõngast mingit kasu kui nad oma tööd ei tee.